10 voedingsmiddelen voor sterkere nagels en dikker haar

10 voedingsmiddelen voor sterkere nagels en dikker haar

DELEN

Whey eiwit

“Uw haar heeft eiwitten nodig om keratine te produceren, de eiwitten die haar sterk maken,” zegt dr. Zeichner. “Als het haar niet genoeg eiwit ontvangt, kan het in een ‘rustfase’ gaan, waardoor merkbaar haaruitval wordt veroorzaakt ‘, voegt Beth Warren, auteur van Living a Real Life with Real Food toe. Probeer het toevoegen van een schepje weiproteïne aan uw ochtend smoothie voor een eenvoudige boost. (Bonus: Whey-eiwit kan je eetlust beheren. In één studie, dronken wei-eiwit 18% minder dan twee uur later dan degenen die een carb-zware drank dronken.)

rood vlees

Een sappige steak is geladen met eiwitten, en het heeft ook een andere voedingsstof die belangrijk is voor haar en nagel gezondheid: ijzer. “Mensen met ijzer-deficiëntie bloedarmoede hebben vaak dun haar,” zegt dr. Zeichner. En volgens de Amerikaanse familiearts is ijzertekort geassocieerd met koilonychia-een nagelsiekte die wordt gekenmerkt door lepelvormige nagels. Dat betekent niet dat je elke dag van de week rood vlees moet eten. Rood vlees is hoog in verzadigd vet, en veel daarvan is geassocieerd met een verhoogd risico op verscheidene gezondheidsproblemen, waaronder hartziekte, verschillende soorten kanker en type 2 diabetes. Maar je kunt een maal per week veilig een lean gesneden rundvlees verwennen. Als u denkt dat u in ijzer tekortkomt, spreek dan met uw arts over het starten van een supplement.

bosbessen

“Antioxidanten helpen de cellen van uw lichaam te beschermen tegen schade aan vrije radicalen,” zegt Erin Palinski, RD, auteur van Belly Fat Diet For Dummies. “Deze schade verhoogt stresshormonen en ontsteking, die alle cellen in het lichaam beïnvloedt, ook die in het haar en nagels.” Met andere vruchten en donkere greens roept Palinski blauwbessen op: “Ze hebben een van de hoogste antioxidant eigenschappen van alle vruchten,” zegt ze.

amandelen

Niet alleen zijn amandelen een goede bron van eiwitten, ze zijn geladen met magnesium, die helpt bij het behoud van gezond haar en nagels. “Magnesium is het anti-stress minerale van Mother Nature, en stress is een belangrijke factor in haaruitval,” legt Ashley Koff, RD uit. “Verticale randen in je nagels kunnen een teken zijn van onvoldoende magnesium,” voegt Palinski toe. U kunt ook meer magnesium krijgen door groene groenten, cacao nibs en sojabonen.

Bier

Bier is een van de rijkste bronnen van silicium in het gemiddelde dieet, aldus onderzoek uit het Journal of the Science of Food and Agriculture. “Silicon is een trace minerale gedachte om de omgang naar de hoofdhuid te verhogen, wat goed nieuws is voor haargroei,” zegt Rebecca Kazin, MD, dermatoloog bij het Washington Institute of Dermatologic Laser Surgery en het Johns Hopkins Department of Dermatology. Dat verklaart waarom een ​​dagelijkse 10-milligram silicium supplement was aangetoond om haar en nagel wrokheid na 20 weken te verminderen, volgens het Archives of Dermatological Research. Niet nodig om overboord te gaan, alhoewel: De meeste enkele porties bier bevatten meer dan 10 milligram silicium. Deskundigen raden aan dat u niet meer dan één dag een drankje hebt als u een vrouw bent, en twee als u een man bent.

oesters

“Zink is nodig voor veel biologische processen, waaronder het maken van eiwitten zoals die in je haar en nagels,” legt Dr. Zeichner uit. Oesters hebben 74 gram zink per portie, veel meer dan elk ander voedsel, zegt de National Institutes of Health. Niet gelukkig genoeg om oesters elke dag te eten? Rundvlees, gevogelte, versterkte granen en gebakken bonen kunnen u ook helpen bij het innemen van uw voedsel.

Melk

Meer onderzoek moet nog gedaan worden, maar sommige studies suggereren een verband tussen vitamine D en haaruitval. Voorbeeld: Vrouwen met haarafzetting hadden lagere vitamine D-niveaus dan vrouwen met gezond haar, volgens een studie van de farmacologie van de huid. Plus, Koff zegt dat calcium een ​​belangrijk mineraal is bij het bouwen van gezond haar en nagels (let op: u heeft vitamine D nodig om calcium te absorberen). Natuurlijk biedt vitamine D-versterkte melk beide, maar spreek met uw arts over een vitamine D-aanvulling als u denkt dat u tekortkomt.

eieren

Eieren zijn een goede bron van eiwitten en bevatten wat vitamine D, en ze hebben ook biotine. “Biotine, een vitamine B-complex, kan een rol spelen in de ontwikkeling van keratine,” zegt dr. Zeichner, die verklaart dat patiënten met biotine-deficiëntie vaak zwak haar en nagels hebben.

Opmerking: Als u een grote nagelprobleem hebt, kunt u een biotine-supplement overwegen. Een dagelijkse dosis van 2,5 milligrams kan brosse nagels versterken, zegt een Journal of Drugs in Dermatology review, en dat is te veel om van voedsel te komen (je zou eigenlijk meer dan 300 eieren moeten eten).

Gerelateerd: 21 redenen waarom je je haar verliest

Zalm

Zalm is een goede bron van biotine en eiwitten, samen met omega-3 vetzuren, die ontsteking verminderen en een gezonde, bevochtigde huid bevorderen. En vergeet niet, je hoofdhuid is ook een huid: ‘Een gezonde hoofdhuid betekent gezonde haarfollikels, wat gezond haar betekent’, zegt dr. Zeichner. Omega-3’s ontstekingsverminderende effecten zijn ook goed