11 slechte gewoonten die je maag doet groeien

11 slechte gewoonten die je maag doet groeien

DELEN

Je eet te snel

Het tempo van het leven heeft ons allemaal haast, maar als je je maaltijden wolft, word je gewaarschuwd. Naast eten sluip je ook gasproducerende lucht, die je buik ballonneert. Gevangen lucht is hier niet de enige opblaas trigger. “Wanneer u in een rush eet, kauwt u niet grondig, en dat leidt tot grotere voedingsstukken die in uw darm zitten, wachten om volledig verteerd te worden,” legt de voedingsdeskundige van New York City Stephanie Middleberg, RD, van Middleberg Nutrition uit. Een ander spoedgevaarlijk gevaar: je verliest je hoeveel je consumeren, en jezelf voelt je maag voelt, goed, gevuld. In plaats van te eten op de vlucht, snij tenminste 20 minuten uit voor een langzamere maaltijd. Zo lang duurt het dat je hersenen volheid registreert, het signaleren dat het tijd is om je vork neer te zetten, zodat je het niet overdrijft.

Je kan je frisdrank gewoonte niet opgeven

Dezelfde kleine bubbels die frisdrank en sprankelend water geven, die bubbelsensatie veroorzaken, zorgen ervoor dat je maag zwelt, zegt Middleberg. Diet soda is een nog erger buik blocker, omdat kunstmatige zoetstoffen niet kunnen worden verteerd. Kan echt niet leven zonder je fizz fix? Knippen op de carbonatie door het een paar uur open te laten voordat u het drinkt of door het drinken in een kopje ijsblokjes.

Uw lunch is een sandwich

Zelfs de gezondste sammies hebben de neiging om met natrium te zijn. Een recente USDA-studie heeft ontdekt dat het natriumgehalte in de typische sandwich 20% van uw natriumtoeslag kan kauwen, zegt Janet Brill, PhD, RD, een voedingsdeskundige in Philadelphia en de auteur van Bloeddruk Down. En een CDC-studie van 2012 vermeldde de top natrium-geladen voedingsmiddelen, waarvan veel sandwichbenen waren. “Broodjes die gerangschikt zijn als de nummer één bron van natrium in het typische Amerikaanse dieet, en deli vlees was nummer twee, met kaas niet ver achter,” zegt Brill. De CDC beveelt aan om natrium inname te houden onder 2.300 mg, en u kunt binnen dat nummer blijven en de door de bloed geïnduceerde bloeder voorkomen door uw broodjes gewoonte af te wisselen met andere voedingsmiddelen of het brood te achterhalen en een knapperig stuk Romaanse sla te verpakken.

Je eet je kale rauw

Verpakt met essentiële vitaminen, Kale heeft een welverdiende reputatie als trendy salade superster. Ding is, deze kruisachtige plantaardige plant bevat zoveel hard-to-break-fiber en een onverteerbare suiker genaamd raffinose, die het rauw in een smoothie of salade consumeren, kan gas en puffiness veroorzaken, zegt Middleberg. Kale is niet de enige vegetarische dader; Andere cruciferous greens zoals spruitjes en broccoli hebben hetzelfde effect. “Knippen op de bloating door minder kale te eten en de kale te koken die u eet door te stomen of te roosteren,” stelt Middleberg voor. Je krijgt nog steeds de voedingsstoffen, maar het koken helpt de vezel te verzachten en het volume kale te verkleinen dat je verbruikt, zodat het niet zo veel darmruimte in je dunne darm opneemt.

Je eet veel verpakt voedsel

Nogmaals, de boosdoener hier is natrium-het wordt gebruikt als conserveermiddel voor ton verwerkte gemak. U weet dat crackers en chips zijn natriumbommen, maar zelfs gezonde uitstraling, zoals soepen, salade dressings, granen en tomaten saus kunnen gekke hoeveelheden natrium hebben die u gemakkelijk overschrijden, de dagelijkse aanbevolen limiet van 2,300 mg overschrijden. “Het is een goede weddenschap dat vrijwel elk product dat in een pakket wordt verpakt, meer natrium bevat dan je zou denken, en je zal het zout zelfs niet proeven,” zegt Brill. Ontwijk de buikbloeiende effecten door etiketten te lezen en te gaan voor verpakt voedsel dat minder dan 500 mg per portie bevat. En natuurlijk, probeer het te snijden op de verwerkte spullen en vul je bord met natuurlijk lage natrium- of natriumvrije vers fruit, korrels en groenten.

U kiest voor dieet of calorieën

Kunstmatige suikers zoals aspartaam ​​en sucralose zijn toegevoegd aan alles van dieetdranken tot gom en snoep. Maar de lage of geen calorieën komen tegen een kostprijs. Terwijl de FDA nul-cal suikersubstituten als veilig heeft erkend, zijn ze serieuze bloatinductoren. Kunstmatige zoetstoffen langdurig om je buik hangen, omdat je systeem ze niet goed verterkt (of helemaal niet). Het is zinvol, gezien het feit dat ze niets bevatten dat uw systeem herkent als echt voedsel, zegt Middleberg. “Verwerp ze van je dieet, en je zult onmiddellijk helpen,” zegt ze.

Je bent een grote fan van bonen

Nier, pinto, zwarte, rode bonen (plus hun peulvruchten, linzen en kikkererwten) zijn een geweldige bron van hoogwaardig plantaardig eiwit. Helaas zijn de koolhydraten in bonen meestal onverteerbaar, en dat geeft hen hun geile, buikbloedige reputatie, zegt Brill. Ding is, bonen bevorderen de gezondheid van zoveel gerechten, van chili tot soep naar burrito’s, dat het een voedingsmisdaad zou zijn om ze helemaal uit je dieet te dumpen. De oplossing: neem een ​​over-the-counter mier