4 fouten waardoor u gewicht aankomt

4 fouten waardoor u gewicht aankomt

DELEN

Ook thuis lijkt een veel gezondere optie dan uit te eten, toch? Misschien niet.

Uit een recente studie bleek dat hoe meer vrouwen van middelbare leeftijd thuis thuis koken, hoe groter ze waarschijnlijk aan het metabolisch syndroom zouden hebben. De oorzaak van de bevinding kan zijn dat de studie niet precies heeft bepaald wat de vrouwen koken, zodat er geen manier was om de gezondheid van hun zelfgemaakte maaltijden te meten.

Bijvoorbeeld, de resultaten zouden niet verrassend zijn als de maaltijden maaltijden inclusief gerechten zoals lasagne of vleesbrood bevatten, in plaats van veggie-gevulde roer-frites of entresalades. Onderzoekers zeggen ook dat de deelnemers die vaak vaker koken, ook meer kunnen bakken en daarom meer suikerachtige lekkernijen zoals koekjes en brownies verbruiken.

De bottom line : thuis koken is de kans om ofwel gezond te eten – of net zo slecht te eten alsof je in een restaurant besteld had of bestelde. Vermijd deze 4 vaak voorkomende blunders om optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden voor thuiskoken.

Nibbling tijdens het koken

Veel van mijn klanten beginnen met het houden van voedseldagboeken na onze eerste raadpleging, en sommigen zijn geschokt om te ontdekken hoe veel ze eten tijdens het voorbereiden en koken. Een klant klopte regelmatig een glas wijn (of twee) terwijl hij kaasblokjes, noten of crackers in de steek sloeg. Dat onzinloze munching resulteerde in het opnemen van 300-400 extra calorieën, wat genoeg is om haar minstens twee maten groter te houden dan haar gewichtsdoel.

De oplossing: Als je honger hebt als je aan het avondeten gaat eten, sla je op ruwe groenten met calorieën zoals paprika of gesneden komkommer. Of factor uw prep-time snack in uw maaltijd budget. Als u bijvoorbeeld op noten wilt knabbelen, verminder dan de hoeveelheid olijfolie die u bij uw diner gebruikt. Wat de wijn betreft, check mijn vorige post 7 eetgewoonten die je nu moet laten vallen.

Carb overbelasting

Veel gezondheidsbewuste mensen die ik spreek hebben witbrood en pasta voorgedragen ten gunste van gezonde zetmeel, zoals quinoa, wilde rijst en linzen. De swap is fantastisch voor uw gezondheid, maar het eten van overmatige delen van deze superfoods kan nog steeds gewichtsverlies voorkomen, of leiden tot gewichtstoename. Ik pleit het helemaal niet om koolhydraten te dompelen, maar de hoeveelheid die u eet moet in de uren na een maaltijd in verhouding staan ​​tot de energiebehoeften van uw lichaam. Als je meestal in de avond zat, moet je gedeelte stevig ergens tussen een halve kopje naar een beker liggen (meer als je jonger, langer en fysiek actief bent, minder als je ouder bent, korter, En oefen minder). Ik weet dat het klein lijkt, maar in combinatie met een royaal portie groenten (denk twee koppen, of de grootte van twee tennisballen) samen met mager eiwit en een beetje gezond vet, is het volstrekt uitvoerbaar.

De oplossing: Voor de meeste van mijn klanten draait het trucje de veggie- en zetmeelverhoudingen in hun maaltijden, dus groenten zijn de hoofdattractie en het zetmeel is, zoals ik in mijn komende boek noem, een “accessoire”.

rode kool

spruitjes

Koolraap

Mosterdgroen

pastinaak

rode kool

Collard greens

Kale: De koude-weer koning, bittere kale wordt door de bittere kouder zachtder gemaakt. Het kan bloeien in temperaturen zo laag als 10 … Bekijk meer

Kaas-uit

Ik heb onlangs een cliënt uitgedaagd om 30 dagen zonder kaas te gaan, omdat ik wist dat het een belangrijke sleutel voor haar succes zou zijn. Ze, net als veel andere mensen die ik adviseerde, gebruikte veel te veel kaas in zelfgemaakte maaltijden, waardoor ze honderden calorieën opgebroken had. Ounce voor Ounce, Cheddar verpakt vier keer de calorieën en negen keer het vet van de huidloze kippenborst. Veel van mijn klanten denken eraan als een eiwitbron, maar een gram feta bevat meer vet dan eiwit (6 gram versus 4).

De oplossing: Als u de kaas niet helemaal wilt opgeven, denk het als een kruidenkruid, en gebruik het spaarzaam. Voor makkelijke kaasvrije dinerideeën, bekijk mijn vorige post 5 Delicious Pasta Alternatives.

Ontspannen in het dessert te vaak

Door de jaren heen hebben veel klanten me verteld dat ze maar een beetje iets zoet na het diner nodig hebben. Maar één koekje kan gemakkelijk in drie worden, en één portie ijs kan gemakkelijk de hele pint worden. En als er een na het diner dessertpatroon bestaat, kan het moeilijk zijn om te breken.

De oplossing: In mijn ervaring wordt het verlangen naar snoep vaak aangedreven door emoties, zoals de behoefte aan beloning of comfort. Als dat het geval is, focus op de gevoelens, niet op het eten. Als je andere gezonde manieren kunt vinden om je emotionele behoeften te kunnen ontmoeten, kan je verlangen natuurlijk afbreken (bekijk mijn vorige post 5 manieren om emotioneel eten te stoppen). En als je echt een traktatie nodig hebt, kies dan een paar proeverijen van donkere chocolade, of maak ruimte voor af en toe desserts door