5 niet-dieetfactoren die uw gewicht kunnen beïnvloeden

5 niet-dieetfactoren die uw gewicht kunnen beïnvloeden

DELEN

Of jaren heb ik gehoord deskundigen zeggen: “Gewichtsverlies komt gewoon neer op calorieën in tegenstelling tot calorieën.”

Maar in mijn jaren als beoefenaar is die eenvoudige filosofie niet waargenomen. Ik heb gezien dat klanten een gewichtsverliesplateau breken na het verhogen van hun calorie-inname-swapping verwerkte ‘dieet’-voedsel voor volledige, voedingsrijke rijke voedingsmiddelen en het aanpassen van hun maaltijdbalans en timing.

Ik heb ook geconstateerd dat stressvolle, slapeloze klanten een moeilijkere tijd hebben om gewicht te verliezen, die door tal van studies wordt ondersteund. En nu blijkt uit onderzoek dat een aantal andere levensstijl- en omgevingsfactoren ook rol spelen bij het beïnvloeden van metabolisme en gewichtsbeheersing.

Kunstmatige additieven

Just-released dier onderzoek van Georgia State University bewijst dat kunstmatige conserveermiddelen gebruikt in veel verwerkte voedingsmiddelen kunnen worden geassocieerd met metabolische problemen, zoals glucose intolerantie en obesitas. Bij knaagdieren die genetisch vatbaar zijn voor inflammatoire darmziekten, hebben de chemicaliën geleid tot een toename van de ernst en frequentie van metabolische problemen. Wetenschappers geloven dat de effecten zijn te wijten aan veranderingen in darmbacteriën. Wanneer chemicaliën het mucus breken dat lijnen en de darm beschermt, komen ongezonde bacteriën in contact met darmcellen, die ontsteking veroorzaken en als gevolg daarvan veranderingen in metabolisme.

Bestrijd het: Dit is voorlopig onderzoek, maar nog meer reden om voedseletiketten te lezen en schoon te eten. Bij het kopen van iets dat in een doos, tas of pot komt, lees eerst de ingredientlijst. Mijn filosofie is dat het zou moeten lezen als een recept dat je in je eigen keuken zou kunnen zweepen. Voor meer info, bekijk mijn vorige bericht Wat is schoon eten?

Shift werk

Onderzoekers van de Universiteit van Colorado in Boulder hebben gevonden dat mensen die de nachtwisseling werken minder calorieën verbranden gedurende een periode van 24 uur dan degenen die een normaal schema werken. Het verschil kan leiden tot gewichtstoename, zelfs zonder een verhoging van de calorieën. Met andere woorden, wanneer u het circadiaanse ritme van uw lichaam wegneemt, kan uw normale dieet plotseling overdreven worden door een metabolische vertraging. Dit parallelle onderzoek dat een relatie vond tussen lichaamsklokregeling, darmbacteriën en metabolisme. Toen muizen bacteriën ontstonden van straalvliegen, kregen ze significante hoeveelheden gewicht en hadden ze abnormaal hoge bloedsuikerspiegels.

Bestrijd het: als je werkt wanneer de meeste mensen slapen of door verschillende tijdzones reizen, zoek voedingsrijke voedingsmiddelen die de verzadiging bevorderen, metabolische snelheid verhogen en honger regelen, met inbegrip van verse groenten en fruit, bonen en linzen, noten , Gember, warme paprika en goede oude H2O. Voor meer tips, bekijk mijn vorige bericht. 9 Natuurlijke eetlustonderdrukkers die werkelijk werken.

Gewichtskritiek

University College Londen onderzoekers vonden dat over een periode van vier jaar mensen die gewichtsdiscriminatie of ‘fat shaming’ hebben gewonnen gewonnen, terwijl degenen die niet pond hebben gestort. Een andere studie van het University College van Renison aan de Universiteit van Waterloo vond dat gedurende vijf maanden vrouwen met geliefden die kritiek waren op hun gewicht nog meer ponden opleveren.

Bestrijd het: U kunt het type of de hoeveelheid ondersteuning die u van anderen ontvangt niet controleren, maar er zijn effectieve technieken om uw persoonlijke mentaliteit te verbeteren. Bijvoorbeeld, het beoefenen van mindfulness meditatie is aangetoond om stress te verminderen, lagere hongerhormonen te voorkomen en gewichtsverhoging te voorkomen. In een studie gepubliceerd in het Journal of Obesity, leidde deze praktijk tot een groter verlies van buikvet, zonder een calorie-telling dieet te volgen. Ik leer het in mijn privé-praktijk en ik heb een helder hoofdstuk over meditatie in mijn komende boek, Slim Down Now gewijd aan meditatie. Als u een nieuwkomer bent, kijk UCLA’s online lessen.

Milieuchemicaliën

Het lijkt misschien vreemd voor een voedingsprofessor om vlamvertragers te bestuderen. Maar een dergelijke professional aan de Universiteit van New Hampshire vond dat deze stoffen, die in alles van meubilair tot tapijtvulling en elektronica-trigger metabolische en leverproblemen voorkomen die kunnen leiden tot insulineresistentie, een belangrijke oorzaak van obesitas. Vergeleken met een controlegroep kregen ratten die blootgesteld werden aan deze chemicaliën dramatische fysiologische veranderingen. In slechts een maand daalden niveaus van een belangrijk enzym dat verantwoordelijk is voor suiker- en vetmetabolisme met bijna 50% in de lever van ratten blootgesteld aan brandvertragers. Volgens de onderzoeker heeft de gemiddelde persoon ongeveer 300 chemicaliën in zijn of haar lichaam, die door de mens zijn gemaakt, en we beginnen alleen de mogelijke effecten te begrijpen.

Bestrijd het: U kunt uw blootstelling aan synthetische stoffen niet elimineren, maar u kunt het beperken. In bijna elke shoppin kunt u nu natuurlijke producten vindenG-categorie, inclusief cosmetica, schoonmaakartikelen, speelgoed en huishoudelijke artikelen. Voor hulp, raadpleeg de hulpbronnen en gidsen van organisaties zoals de Environmental Working Group.

Het is geen verrassing dat we onze ouders met betrekking tot het lichaamstype nemen, maar nieuw onderzoek laat zien dat het type bacteriën Die in onze spijsverteringstelsels leven, worden ook beïnvloed door de genetica. Dat is een belangrijke bevinding, omdat steeds meer onderzoek aangeeft dat de bacteriën van de darm sterk verbonden zijn met gewichtstoezicht. Wetenschappers van King’s College London ontdekten dat identieke tweelingen een soortgelijk overvloed aan specifieke soorten darmbacteriën hadden, in vergelijking met niet-identieke tweelingen. Dit geeft aan dat genen de bacteriën sterk beïnvloeden, aangezien identieke tweelingen 100% van hun genen delen, terwijl niet-identieke tweelingen ongeveer 50% van hun genen delen. Zij vonden ook dat de aanwezigheid van een specifiek type bacterie het meest beïnvloed werd door de genetica, en dat type sterk gecorreleerd met leanness. Door deze bacteriën te transplanteren naar de spijsverteringskanalen van muizen, veroorzaakten de dieren minder gewicht dan die die de bacteriën niet hebben ontvangen. Combineer het: je kan je genetica niet veranderen, maar er is veel onderzoek nu over hoe je Kan je goede darmbacteriën transformeren.

De topstrategie: voorkom kunstmatige en verwerkte voedingsmiddelen, en belad op een verscheidenheid aan gehele plantaardige voedingsmiddelen, waaronder groenten en fruit, volkoren, bonen en linzen, en gefermenteerde voedingsmiddelen zoals kimchi en zuurkool. Voor meer informatie over het eten van meer plantaardige voedingsmiddelen, controleer mijn vorige post 5 Delicious Pasta Alternatives.