5 geniale manieren om amandelen te gebruiken

5 geniale manieren om amandelen te gebruiken

DELEN

In smoothies

Als u een krachtige blender hebt, kunt u hele amandelen gebruiken, maar amandelboter slaat gemakkelijk in elke smoothie. Naast het toevoegen van voedingsstoffen, waaronder vitaminen, mineralen, anti-oxidanten en bonusproteïne, verhoogt het goede vet in amandelen de absorptie van antioxidanten van het product in uw drank. Ik heb tientallen favoriete mengsels, maar een van mijn go-tos is de cherry-chocolade-amandel combo, gemaakt met: een kop bevroren kersen, een handje verse spinazie, een halve kopje elk amandelmelk en water, eetlepel amandel Boter, schil van erwteproteïne poeder, eetlepel organische niet-alkalische cacao, half theelepel vanille-extract, en vleugje kaneel. Heavenly.

Als een korst voor mager eiwit

In plaats van broeden eiwitten voor het koken, kunt u amandelen gebruiken als een korst. Voor een super eenvoudige versie kun je crushed amandelen of amandelbloem (soms amandelenmelk) met kruiden naar keuze kussen, je eiwit met Dijon mosterd poetsen of duiken in een lichtgeklopt ei, druk met het amandelmengsel en bak (400 ° F voor 8-10 minuten is ongeveer gelijk voor witte vis). Serveer over een bed van gestoomde greens met een klein deel van gehele voedselzetmeel, zoals geroosterde vingerblaadjes. Verrukkelijke koffie!

Als een crumble topping

Na het opwarmen van vers of bevroren fruit op de kookplaat, bedek ik het met een kruimel gemaakt van twee eetlepels amandelboter gemengd met een kwart kopje ruwe of geroosterde geroede haver, gekruid met pompoen of appeltaartspice. (Het is een beetje rommelig, maar de makkelijkste manier om het uniform te maken is om met je vingers erin te komen, in plaats van te proberen om gereedschap te gebruiken.) Het is belachelijk goed op elk van je favoriete vruchten, zoals een vers gesneden appel of peer saute In een beetje water en citroensap, verwarmde bevroren bessen of kersen, of een lichtgestoofde mini banaan.

In een saus

Ik maakte meer dan 100 nieuwe recepten voor mijn komende boek Slim Down Now, en een van mijn favorieten bevat een saus, die ik maak uit amandelboter, verdund met een organische laag-natrium groentebouillon en gekruid met verse geraspte gember, knoflook, Kurkuma, en geperste rode peper. Het is geweldig gekoppeld aan een royaal deel van gestoomde of sauteerde groenten, een mager eiwit (zoals garnalen of zwarte-eyed-erwten), en een klein gedeelte van een gezond zetmeel, zoals glutenvrije boekweit soba noedels of bruine rijst. Lijkt decadent, maar deze gezonde gerecht laat je tegelijkertijd licht, energiek en tevreden voelen.

Toegevoegd aan hartige gerechten

Ik voeg gesneden, gesneden of gesmolten amandelen toe aan warme gerechten, waaronder roerfries, granen zoals wilde rijst en quinoa, gekookte groenten (die niet houden van groene boon amandel), en zelfs soepen zoals squash, linzen of tomaten. Met fijngekapte amandelen voegt u ook smaak en textuur toe aan gekoelde groenten-, graan-, boon- of fruitschotels, zoals azijn-gebaseerde slaw, en koude gemberbroccoli, drie bonen of seizoensgebonden fruitsalades. Zoals een geweldig paar spijkers, gaan amandelen met zowat alles!