5 manieren om slim en automatisch af te vallen

5 manieren om slim en automatisch af te vallen

DELEN

‘Vertel me gewoon wat ik moet eten.’ Gewichtsverlies

deskundigen zeggen dat het is het nummer een dat ze horen van vrouwen die proberen te slanken. En geen wonder: Of het nu gaat om de eindeloze gangen van voedsel in de supermarkt of een schijnbare onschadelijke saladebar. Uit onderzoek blijkt dat hoe meer mogelijkheden je hebt, hoe groter je waarschijnlijk je calorie budget zal blazen.

De boosdoener? Beslissing vermoeidheid. Als je geconfronteerd wordt met veel keuzes, worden de regio’s van je hersenen die verantwoordelijk zijn voor wilskracht en spijt overgestimuleerd, waardoor je de kans krijgt dat je slechte beslissingen neemt en minder tevreden bent met de selecties die je maakt, zelfs als ze goed zijn.

‘We denken dat de keuze ons gelukkig maakt, maar de waarheid is dat het veel onnodige angst kan veroorzaken’, zegt Judith Beck, PhD, auteur van The Diet Trap Solution en president van het Beck Institute for Cognitive Behavioral Therapy in Philadelphia. De meeste van uw eetgewoonten zouden automatisch moeten zijn, zoals een veiligheidsgordel wanneer u in een auto komt, zegt ze: “Het maken van keuzes van tevoren helpt u op de hoogte te blijven, omdat het de ‘elimineert’, moet ik niet? ‘ Worstelen elke keer dat je iets moet beslissen. ‘ (Net als wanneer je collega Brownies opnieuw inbrengt.)

Hier zijn vijf manieren om uw dagelijkse besluitvorming te stroomlijnen, zodat u een paar kunt laten vallen en minder stress voelt in het proces.

Nr. 1: Vergeet je ‘vrije dag’

Het is een populaire toewijzing onder conscientious eaters, waarvan veel mensen hun mondverhogende splurges (wafels en slagroom!) Met #cheatday bekronen. Maar je kan je harde werk ongedaan maken, maar je hoeft niet te chatten op wat je zin hebt in beloning voor het verstandig eten van de rest van de week. Gegevens uit het National Weight Control Register tonen aan dat mensen die een aanzienlijk gewicht hebben verloren, meer kans krijgen om ze te herstellen als ze zich in de weekenden en op vakantie laten verlaten. Zelfs een dag van frietjes en cake met bottelloze margaritas kan meer dan uw gewone calorie-inname verdubbelen – en die calorieën worden opgevuld. ‘Als je op maandag op de schaal stap en je ziet, heb je het gevoel dat je je ontmoedigt, wat je onderdrukking zal onderdrukken om gezond te blijven eten’, zegt Beck. Plus, voegt ze eraan toe, “het is moeilijk om terug te komen na een dag- of weekend-lange uitbraak. Normaal eten voelt als gevolg van ontbering.”

Nr. 2: Behandel jezelf elke dag

Beck vertelt haar patiënten om maar één overmatig eten per dag te genieten. “Koekjes, chips, fudge: Alles is eerlijk spel, op voorwaarde dat u vooraf uw traktatie kiest en vasthoudt aan een matig portie dat past bij uw dagelijkse calorieverdeling,” legt ze uit. Als je na het avondeten wat chocolade wilt eten, is het makkelijker om een ​​verleidelijke cupcake af te zetten op de verjaardag van je neef. (En als het je pijn doet om de cupcake door te geven, kun je dat de volgende dag behandelen.)

Nr. 3: Zeg ja tegen soep zondag

Of Tonijn Taco Dinsdag, of een grote salade met eiwit als je ga naar de weekdag lunch.

Zelfbeheersing is als een spier: hoe meer je het uitoefent (burger of branzino? Candy bar of voedingsbalk?), Hoe meer vermoeid wordt het tot je bijna onbewust de beslissing maakt die je normaal niet zou doen (burger en een snoepje , Alsjeblieft!). Willpower is overschat, “zegt Jane Burrell Uzcategui, RD, voedingsdeskundige aan de Universiteit van Syracuse.” Als u voortdurend vertrouwt op uw hersenen om de juiste keuze te maken, wordt u voortdurend teleurgesteld. ”

Het hebben van standaard snacks en maaltijden vermindert het aantal beslissingen die u op een bepaalde dag maakt, zodat u meer kans hebt om op andere momenten goed te eten. “Ik vertel klanten dat ze 5 tot 10 stapel recepten hebben en ze opschakelen: Maak een andere snede vlees een nacht, of probeer een nieuwe saus in je wekelijkse roerbak,” zegt de diëtist Lauren Slayton, RD van New York, de auteur van Het kleine boek van dun.

Nr. 4: Maak backup maaltijden klaar

Laat niet een zekere drukke dag of verbrand diner u rechtstreeks in de armen van de Papa John’s bezorger sturen. In plaats daarvan, voorraad op een paar fast-fix maaltijden die passen bij uw dieetcriteria, dus je bent voorbereid wanneer dingen mis gaan.

Voorgerekte maaltijden zijn slim, zelfs als je niet gek bent. In een recente studie vroegen onderzoekers van ConAgra Foods aan om mensen een lichte (270 calorie) bevroren maaltijd te hebben in plaats van hun gewone lunch drie dagen per week voor een maand. Niet alleen hebben mensen het gevoel van tevreden uren later te laten voelen, ze verbruikten 500 minder calorieën per dag.

“Om porties te meten of calorieën te berekenen, kan vervelend zijn, en als je moe bent, gaat het niet gebeuren. De reden dat bevroren maaltijden gewerkt zijn, zijn dat ze opties bieden, maar raden niet aan,” legt Kristin Reimers, RD, uit. Wellness programma dat meer dan 2000 medewerkers hielp, verliezen zo veel als 2 pond per week door een microgolf maaltijd met minder dan 450 calorieën minstens één keer per dag te eten.

Nr. 5: Knijp jezelf af

Willpower kan in de nacht zwakst zijn. Daarom is het zo makkelijk om voor het bed net een klein ijsje te hebben, alleen om naar beneden te kijken en te ontdekken dat je eKreeg de helft van de pint. Een makkelijke oplossing: Vertel jezelf, ‘ik eet niet na 9 uur’ (Of een vergelijkbare tijd die zin heeft in uw schema). Zegt Beck: “Regels werken, ook als ze zelf opgelegd zijn.” Bovendien, door te weten dat de keuken is gesloten, kan het makkelijker zijn om de hooi te slaan en het is goed rustig om je wilskracht te versterken, zodat je je verstandig kan maken -vriendelijke keuzemogelijkheden morgen