6 Vreemde Maar Ware Gezondheidstips

6 Vreemde Maar Ware Gezondheidstips

DELEN

Veel methoden om uw gezondheid te verbeteren zijn vrij eenvoudig: om gewicht te verliezen, minder te eten en meer te oefenen; Om je energie te versterken, meer slaap te krijgen; Om uitdroging te voorkomen, drink meer water. Anderen zijn echter helemaal tegenstrijdig. De volgende tips doen echt werk, maar ze laten je je hoofd krasen.

Drink koffie om een ​​betere dutje te hebben

In een Japanse studie die onderzocht hoe je het beste kunt maken van een dutje, hebben mensen die een ‘koffie dutje’ hebben gebruikt – ongeveer 200 milligram cafeïne (het bedrag in een tot twee kopjes koffie) verbruiken en dan onmiddellijk 20 minuten rusten – meer alert en beter presteren op computer testen dan degenen die alleen een dutje hebben genomen.

Waarom werkt dit? Een 20-minuten dutje eindigt net zoals de cafeïne inkomt en de hersenen van een molecuul genaamd adenosine, maximaliserende alertheid, wist. “Adenosine is een bijproduct van wakkerheid en activiteit,” zegt Allen Towfigh, MD, medisch directeur van New York Neurology & Sleep Medicine. “Naarmate de adenosine-niveaus stijgen, worden we meer vermoeid. Napping verwijdert de adenosine en, in combinatie met cafeïne, een adenosine-blokker, vermindert de effecten verder en versterkt de effecten van de dutje.”

Voor gezonde tanden, poets niet na het eten

Niet onmiddellijk na het eten en drinken borstelen, vooral als ze zuur waren. Zure voedingsmiddelen-citrusvruchten, sportdranken, tomaten, frisdrank (zowel dieet en regelmatige) -kan de tandemalem verzachten “zoals nat zandsteen”, zegt Howard R. Gamble, directe president van de Academie voor Algemene Tandheelkunde. In dit stadium kunt u uw tanden poetsen, het effect van het zuur op uw emalje versnellen en de onderlaag eroderen. Gamble stelt voor 30 tot 60 minuten te wachten voor het poetsen.

Om een ​​kleiner formaat te dragen, gewicht op

Spiergewicht, dat is. Als twee vrouwen beide 150 pond wegen en slechts één gewicht oplichten, zal de lifter waarschijnlijk in een kleinere broekmaat passen dan haar zittende tegenhanger. Evenzo kan een 150 pond vrouw die gewichten oplicht, heel goed dezelfde grootte dragen als een 140 pond vrouw die niet oefent. De reden: Hoewel een pond vet vet weegt als een pond spier, neemt de spier minder ruimte, zegt Mark Nutting, fitness directeur van SACO Sport & Fitness in Saco, Maine. “Je kunt grotere spieren krijgen en kleiner worden als je het vet kwijt,” zegt hij. “Het groot aantal zoveel vrouwenvrees komt alleen voor als je geen vet verliest en spieren daarbovenop ontwikkelt.” Knip terug op calorieën en voeg gewicht toe aan uw training om inches te verliezen.

Om minder te eten, eet meer

Het pakken van een 100-calorie snackpakket van koekjes of pretzels lijkt misschien wel degelijk, maar het is waarschijnlijker om u honger te maken dan als u iets substantieus heeft gegeten, zegt Amy Goodson, RD, dieetkundige van Texas Health Ben Hogan Sports Medicine. “Het eten van kleine hoeveelheden koolhydraten doet niets behalve je bloedsuiker en laat je meer koolhydraten verliezen.” Goodson raadt aan om een ​​eiwit te kiezen zoals pindakaas of snaarkaas met een appel. “Ze zijn hoger in calorieën per portie, maar het eiwit en vet helpt u snel sneller te worden en langer te blijven, en u komt uiteindelijk minder calorieën in het algemeen,” zegt ze.

Sla energiedrankjes af wanneer je moe bent

Energiedranken bevatten maximaal vijf keer meer cafeïne dan koffie, maar de boost die ze bieden is vluchtig en komt met onaangename bijwerkingen zoals zenuwachtigheid, prikkelbaarheid en snelle hartslag, zegt Goodson. Plus, energiedranken bevatten vaak hoge niveaus van taurine, een stimulans van het centraal zenuwstelsel en maximaal 50 gram suiker per blik (dat is 13 theelepels waard!). De zoete spullen tikken bloedsuiker tijdelijk, alleen om snel te crashen, waardoor je traag en dwaashoofd bent en een ander energiedrank bereikt.

Drink een hete drank om af te koelen

Wat zal je sneller afkoelen op een stomende zomermorgen: ijst koffie of heet? Twee recente studies zeggen de laatstgenoemde, en zo doen anderen waar hete hete thee in warm weer is, is de norm, zoals in India. Wanneer u een warme drank zuigt, herkent uw lichaam de temperatuurverandering en verhoogt uw zweetproductie. Dan, als het zweet verdampt van je huid, afkoel je natuurlijk af.