7 DIY Health Cures die iedereen kan doen

7 DIY Health Cures die iedereen kan doen

DELEN

Je hebt: een stress hoofdpijn

Wat veroorzaakt het: Wanneer je echt verstoord raakt, spieren de spieren in je hoofd en nek zich op, waardoor bloedstroming verstoord raakt en de sterke hoofdpijn kan veroorzaken. Het is over het algemeen gevoeld, net als een saaie maar afleidende pijn, in tegenstelling tot de eenzijdige poging van een migraine.

Je bent niet een leuke persoon als het warm buiten is

Eet dit: Eten die magnesium bevat, zoals spinazie, noten, Zwitserse Chard en Bonen. “Ik noem magnesium het relaxatie mineraal,” zegt Mark Hyman, MD, een functioneel-medicijn specialist en auteur van The Blood Sugar Solution 10-Day Detox Diet. “Het trekt calcium uit spiercellen, waardoor de spieren ontspannen.” Lopende op magnesium (die de meeste van ons zijn, zegt Dr. Hyman) kan leiden tot voortdurend gespannen spieren omdat het calcium is vergrendeld. Het is het beste om uw magnesium te eten, maar supplementen zijn een optie. Vrouwen 30 en onder nodig 310 mg per dag. Meer dan 30? Ga voor 320mg. In de tussentijd, vermijd raffineerde suiker, die grote spikes en crashes in bloedsuiker kan veroorzaken – een recept voor een schedelrobber. In plaats daarvan, bevredig je zoete tand met fruit.

Doe dit: doe je duim aan de achterkant van je nek aan de basis van je schedel en kijk omhoog zodat je stevige, constante druk creëert. “Er is hier een acupressuurpunt dat verband houdt met de spieren die de neiging hebben om op te spannen,” legt Dr. Mao uit. “Terwijl je erin ingrijpt, adem in als je op vijf telt, dan adem uit, tel tot 10.” Doe deze ademhalingsoefening terwijl u het punt voor vijf minuten houdt en de pijn moet verdwijnen. En “zo mogelijk, neem een ​​15 minuten pauze van de stressvolle omgeving die tot de hoofdpijn leidde en ergens donker en stil om te ontspannen,” voegt Draion M. Burch, DO, een obgyn bij de Universiteit van Pittsburgh Magee-Women Ziekenhuis. “Doe diep adem of doe rustgevende muziek aan. Als je ontspant, zullen je spieren ook.”

Je hebt: een terugkerende gistinfectie

Wat veroorzaakt het: Hoewel vrijwel elke vrouw kan rekenen op de rode, intense jeuk en dikke, witte ontlading van een vaginale gistinfectie op een gegeven moment, is het ergste een die gewoon terugkomt, tenminste vier keer per jaar slaan. Als u over de toonbank crèmes of voorgeschreven antifungale middelen hebt geprobeerd en je nog steeds jeuk bent, is dat een teken dat je een resistente stam Candida kan hebben, de schimmel die gistinfecties veroorzaakt.

Eet dit: Een dagelijkse 6- tot 8-ounce container van gewone yoghurt (als je lactose-intolerant, soja of kokosnoot yoghurt werkt). Zorg ervoor dat het Lactobacillus acidophilus, een probiotische (goede bacteriën) bevat, helpt bij het creëren van een onvriendelijke omgeving in de vagina, zodat gist niet uit de hand valt, zegt Burch. Het is erg belangrijk om te controleren of de yoghurt geen toegevoegde suiker heeft, aangezien gist op de zoete dingen bloeit, voegt Burch toe. Andere gezonde voedingsmiddelen, zoals maer eiwitten, blad- en kruisgroenten en gezonde vetten, samen met knoflook en kokosnootolie, hebben ook anti-gist eigenschappen, zegt Dr. Hyman.

Doe dit: Probeer een vaginale zetpil met boorzuur poeder. Ja, je weet boorzuur als een insectenmoordenaar, maar hoor ons uit. “Ob-gyns heeft altijd boorzuur voor vrouwen voor vrouwen voorgeschreven voor de overkant van de crèmes en de eendagsvoorschriftpille verscheen,” legt Tieraona Low Dog, MD, een specialist in natuurlijke remedies en auteur van Healthy at Home. “Het is effectief tegen de minder voorkomende soorten van de schimmel, die niet altijd op conventionele behandeling reageren.” Als u het wilt proberen, “kunt u boorzuurpoeder, geen kristallen, in een apotheek kopen, dan in maat 0 of 00 capsules, verkocht bij drogisten, en elke week een week in de vagina plaatsen,” Dr Low Dog zegt. Neem de capsules niet door de mond (ze zijn giftig indien ingenomen), en gebruik ze helemaal niet als u zwanger bent.

En FYI: Chronische gistinfecties kunnen een vroeg teken zijn van diabetes. Zie uw document als u symptomen hebt, zoals veelvuldig urineren.

Je hebt: een loopneus

Wat veroorzaakt het: Wanneer een koud virus of allergeen uw nasale passages binnentreedt, laat uw lichaam chemische stoffen, die histamines worden genoemd, die slijmproductie verhogen en andere symptomen veroorzaken, zoals jeukende ogen of niesen.

Eet dit: Gefermenteerde voedingsmiddelen, zoals yoghurt, miso of zuurkool. Ze bevatten probiotica die de immuniteit kunnen bevorderen, zodat u gewapend bent tegen verkoudheid en griep. Als u al overbelast bent, wilt u misschien zuivelproducten vermijden (ze kunnen symptomen merkbaarder maken) en snoepjes, die de slijmproductie kunnen opschakelen. Soms is een loopneus een reactie op een voedselallergene, zoals melk of gluten (een eiwit in tarwegrog en gerst). “Als je symptomen volhouden, denk dan dat je getest bent,” zegt Dr. Mao.

Doe dit: Desinfecteer een kleine spuitbottel door het in kokend water te dompelen. Dan, nadat het water al minstens een minuut heeft geboekt, laat het afkoelen en voeg het op de fles met 1 of 2 theelepels tafelsout. Schiet een kleine hoeveelheid in je neusgang voor Ik blader het zachtjes uit, stelt Dr. Mao voor. (Gelukt onaangenaam, maar we beloven het is niet slecht.) Naast het spoelen van allergenen en andere kiemen, is zoutwater een natuurlijk antimicrobiële middel die de bacteriën en virussen die de kou in de eerste plaats veroorzaakte bestrijden. Het kan ook overmatig slijm opdrogen. Heeft u geen spuitfles? Een neti-pot werkt op dezelfde manier, of u kunt een premade zoutspray zoals Simply Saline proberen. Beide zijn verkrijgbaar in drugstores.

Je hebt: Constipatie. Wat veroorzaakt het: vaak is het een verandering in je routine. Je gaat op een grote reis of heb een paar paar weken die je niet meer kunnen houden De sportschool, die uw gewone darmgewoonten verstoort, waardoor u zich voelt en opgeblazen voelt. En de langere dingen blijven stilstaan, de erger verstopping kan krijgen.

Doe dit: Voeg een 8 ounce glas ongefilterd Aloe Vera sap met 2 gram ongefilterde appel sap. “Appelsap heeft pectine, dat is vezelachtig en de aloë vera versnelt vertering,” zegt dr. Mao. Een andere optie: een eetlepel hennepzaadolie of lijnzaadolie voor het bed, dat het spijsverteringskanaal smert, zegt hij. Als u vaak verstopt bent, kan het een goed idee zijn om een ​​dagelijks regime te overwegen: Neem 2 eetlepels flaxzaad elke ochtend (u kunt ze toevoegen aan uw yoghurt of meng ze in groen sap), pop 150 tot 300 mg magnesiumcitraat In capsule vorm bij ontbijt en lunch en drink minstens acht glazen water gedurende de dag. “Flaxseed is een uitstekende bron van vezels en omega-3 vetzuren, die goed zijn voor het verminderen van ontsteking van de darm, water helpt om dingen door te brengen,” zegt Dr. Hyman. “Magnesium citraat helpt de ingewanden te ontspannen, zodat je kan gaan.”

Doe dit: “Leg je mond en masseer je onderbuik met je vingertoppen in korte omhoog en omlaag bewegingen voor een paar minuten per uur om je dingen te laten bewegen,” zegt Burch. . Na ongeveer een paar minuten lopen en een vol glas water. Wordt u chronisch gestopt? Zie uw doc voor een schildkliercontrole; Een trage schildklier kan constipatie veroorzaken, evenals andere gezondheidsproblemen, zoals gewichtstoename en vermoeidheid, dr. Hyman adds.You’ve: Menstruele krampen Wat veroorzaakt hen: Als het tijd is voor je periode, gaat je lichaam de productie van prostaglandines op, Hormoonachtige chemicaliën die de uterine voering helpen verdrijven door contracties te veroorzaken – en helaas, ontsteking veroorzaken en die bekende pijn in je buik. Over-the-counter pijnmeds zijn de gebruikelijke gang, maar als u ze te vaak aanneemt, kunnen ze bijwerkingen veroorzaken, zoals maag en diarree. Ontstaat dit: Gember is een antispasmodic die prostaglandine blokkeert. Sip Ginger Tea (je kunt theezakjes of steile geraspte verse gemberwortel kopen) bij de eerste twinge van krampen, zodat je ze stopt voordat ze echt intens worden, zegt Dr. Low Dog. Voedsel met omega-3’s, zoals walnoten, pompoenpitten en vetvissen (zalm, sardines) kunnen ook de krampen verlagen. Omega-3’s hebben anti-inflammatoire krachten die vertragen prostaglandine productie. “Verbeter uw consumptie van koudewatervissen tweemaal per week tot 3 tot 4 gram of neem dagelijks een visolie-supplement dat 500 tot 800 mg EPA of 200 tot 500 mg DHA biedt. U ziet de verbetering van uw krampen in drie maanden , Zegt Dr. Low Dog.

10 dingen die je periode missen Doe dit: Masseer een drukpunt aan het einde van je rug (ongeveer 2 centimeter boven je kont). “De zenuwen verbinden hier met de baarmoeder, dus met behulp van constante druk op deze plek met uw palm of vingertop ontspant de baarmoederspieren,” zegt Burch. U kunt terugkomen en zelf doen of uw partner vragen om hulp. U heeft: Canker zweren Wat veroorzaakt hen: Deze ondiep, pijnlijke zweren hebben de neiging om te slaan vanwege een soort irritatie, net als u uw tong hebt gebeten. Ze verschijnen ook als je stress hebt. Meestal is de precieze oorzaak onduidelijk, maar ze hebben geen verband met koude zweren (die door een virus worden gebracht). Dit: Yoghurt. Door een lepel van de vlakte, suikervrije soort langs je tandvlees te zwaaien, helpt de microben in je mond te herbalanceren, zodat het een minder gunstige plaats is voor de schadelijke kiemen die het pijn kunnen irriteren en het erger maken, zegt Dr. Low Dog. Kruidige of zure voedingsmiddelen, zoals citrus of frisdrank, overslaan, die een bestaande kankerpijn kunnen verergeren en zelfs nieuwe vormen kunnen veroorzaken, verklaart Dr. Mao.Do dit: Gargle met een 50/50 oplossing van waterstofperoxide en water drie keer Een dag en recht voor bed. Waterstofperoxide is een antiseptische die die bacteriën kan doden, zegt dr. Mao. “Als de pijn al geïrriteerd is, bedek het met bakpoeier voor het bed, wat het sneller helpt.” Canker zweren kunnen ook een teken zijn van coeliakie of gluten gevoeligheid, dr. Mao notes, dus overwogen te worden getest als u ze vaak krijgt of als u symptomen hebt zoals buikpijn. U heeft: jeukende winterhuid Wat veroorzaakt het: Uw Huid kan gewoon niet in de koudere maanden winnen. Zowel de verwarmde binnenlucht als t Hij droog, koude lucht buiten betekent dat je geconfronteerd wordt met uitgedroogde, vlokke huid, ongeacht wat. En het is moeilijk te verzetten tegen krabben – wat alleen bijdraagt ​​aan de irritatie. Eet hierbij: Voedingen hoog in B-vitaminen, zoals pluimvee, vlees en volle korrels. “B-vitamines, vooral niacine (of B [Subcript 3], gevonden in pluimvee, vlees en vis), helpen open capillairen in de buurt van het oppervlak van de huid, verbeteren van de levering van bloed en het verbeteren van de gezondheid van de huid,” zegt Dr. Mao. Vermijd geraffineerde suiker: “Zuivere, verwerkte voedingsmiddelen verergeren huidproblemen, omdat ze onmiddellijk de bloedsuikerspiegel verhogen, waardoor een insuline reactie wordt veroorzaakt die leidt tot puffiness, jeuk en droogheid,” zegt Dr. Hyman.

Vochtig maken de huid met natuurlijke moer of plantaardige oliën, verkrijgbaar bij supermarkten en biologische levensmiddelenwinkels. “Walnoot, kokosnoot, hennepzaad en avocado-oliën zijn hoog in specifieke aminozuren die je huid rehydreren,” zegt Dr. Mao. (Een snelle waarschuwing: Als u of iemand in uw familie een boommutallergie heeft, sla dan oliën die bij hen zijn gemaakt, over, wanneer er op de huid wordt gebruikt, slaat Dr. Mao op.) U kunt het rechtstreeks toepassen op Huid als nodig. Of, voor een hydraterende traktatie, vervang je nachtelijke douche met een ontspannend bad. Voeg 2 eetlepels van uw favoriete olie toe aan het warme water en klim in. Daarna is uw vlokke huid (en uw stress) zeker weg.