Afvallen zonder dieet

Afvallen zonder dieet

DELEN
Sporten versus dieet

Een van de meest voorkomende misvattingen als het gaat om gezond afvallen, is waarschijnlijk de essentiële noodzaak aan een strikt dieetplan. In feite geloven veel individuen dat je geen lichaamsgewicht kan bereiken zonder een goed dieet.

Maar er is goed nieuws voor mensen die het grootste gedeelte van hun huidige levensstijl willen behouden. “Het grootste gedeelte” betekent dat beperkingen op calorie-inname nog steeds nodig zijn, maar niet in dezelfde mate als bij sporten.

Helaas zijn weinig mensen bekend met het fenomeen een sportdieet. Net als bij elk dieet, komt het sportdieet met belangrijke uitdagingen en kan het niet bij iedereen passen. Sommige mensen zullen eigenlijk de voorkeur geven aan snel afvallen met behulp van een gewoon dieet in plaats van door te sporten.

Sporten versus dieet

Het klinkt waarschijnlijk veel makkelijker dan het in realiteit is, maar sporten kan een zegen zijn voor degenen die het willen ondernemen. Om uberhaupt te kunnen tafvallen, is het belangrijk om de biologische cycli van het menselijk lichaam te begrijpen.

Dergelijke biologische cycli verwijzen naar de seizoenen van het menselijk lichaam. Dat wil zeggen dat er  bepaalde tijden zijn wanneer mensen vaker vetverbranding en bijgevolg afvallen ervaren, net zoals als er specifieke situaties zijn dat personen meer vatbaar zijn voor het aankomen.

Ieder moet zijn eigen lichaam kennen en zijn seizoenen leren onderscheiden. Bijvoorbeeld, in beginsel is het zo dat mensen tijdens de wintermaanden meer de neiging hebben om aan te komen dan in de warme maanden. Dit komt doordat koud weer de eetlust lijkt te stimuleren dan in de  warmere maanden die dan weer remmend werken.

Sporten en afvallen

Bij sporten draait alles om timing. Dat wil zeggen wanneer mensen bezig zijn aan een workout, ze moeten proberen bepaalde oefeningen uit te voeren in een bepaalde volgorde. Zo beginnen bijna alle mensen met cardio zodra ze de sportschool in lopen. Het is begrijpelijk – en zelfs logisch – dat men eerst cardio zou uitvoeren omdat het lichter is en goed is om op te warmen.

Het kan echter beter zijn om een ​​training van gewichtstraining uit te voeren en dan daarna cardio. Dit komt de grotere hoveelheid koolhydraten verbrand door de vorige oefening. Cardio verlaagt de glycogeenopslag in de spieren aanzienlijk, waardoor de ontwikkeling van de spieren wordt beperkt waardoor de stofwisseling niet groter wordt.
Sporten is een briljante methode om snel gewichtsverlies te verzekeren, op voorwaarde dat het goed en in combinatie met ten minste minder calorieën dan normaal in het dieet per dag wordt uitgevoerd.