De 6 meest stiekeme manieren om je metabolisme te stimuleren

De 6 meest stiekeme manieren om je metabolisme te stimuleren

DELEN
metabolisme te stimuleren

Weet jij hoe je jouw metabolisme kan stimuleren? Er zijn een aantal eigenschappen met betrekking tot jouw stofwisseling die je niet kan aanpassen. Zo kan jij jouw leeftijd, geslacht of je medische geschiedenis niet veranderen. Maar dat betekent niet dat je jouw stofwisseling niet kan versnellen.

 Hoe je jouw metabolisme kan stimuleren

Er zijn stofwisseling verhogende voedingsmiddelen, maaltijdtiming trucs en zelfs een aantal verrassend effectieve huis remedies om jou mee te helpen meer calorieën te verbranden en vervolgens het lichaam te verkrijgen dat jij verdient.

Boost je metabolisme in de ochtend

De manier waarop jij je dag begint kan een grote rol spelen in jouw dagelijkse metabolisme. Slimme lijners nemen een goede nachtrust, zodat ze genoeg energie hebben om de gehele dag actief te kunnen blijven. Je kan jouw dag zelfs voor het ontbijt beginnen met enkele stretchoefeningen om zo al een aantal extra calorieën te verbranden.

Dan is het tijd om aan te kleden en te ontbijten. Kies kledingstukken uit die jou een goed gevoel over je lichaam geven en die een gezonde beweging bevorderen. Maak vervolgens een ochtendmaaltijd klaar die je de hele dag op een calorie verbrandende boost zet.

Probeer metabolismeboosters op het werk

Je brengt waarschijnlijk het grootste deel van jouw dag op kantoor door. Dus als je jouw metabolisme niet op het werk versnelt, dan kan jij mogelijkerwijs ook niet voldoende calorieën verbranden om gewicht te verliezen.

Dus hoe verander je jouw metabolisme als je aan het werk bent? Het is makkelijker dan je denkt. Plan eenvoudig mini-activiteit breaks gedurende de dag, zodat je wel uit je stoel moet stappen om te bewegen. En let er uiteraard tijdens de lunch op dat je een dieetvriendelijke en eiwitrijke maaltijd eet welke het metabolisme stimuleert.

En vergeet niet die welbekende snack-tijd! Sla de ongezonde suikerrepen over die jou traag kunnen laten voelen. Vergroot daarentegen je energieniveau met een energiereep die spieren opbouwt.

Versnel thuis je metabolisme

Wist je dat jij jouw stofwisseling kan stimuleren terwijl je jouw huis schoonmaakt? Het is waar! Sommige huishoudelijke reinigingsroutines kunnen namelijk 200 tot 400 calorieën of meer verbranden. En op de dagen dat jij je lui voelt, kan je jezelf zelfs een boost geven door een metabolisme stimulerende training op de bank uit te voeren!

 Voedingsstoffen die het metabolisme stimuleren

Er zijn voedingsmiddelen die je meehelpen meer calorieën te verbranden, maar ze verbranden niet zoveel meer calorieën dan gewone voedingsmiddelen.

Veel lijners proberen hun metabolisme te stimuleren door vaker te eten. Maar deze strategie om een ‘uithongerings-modus’ te vermijden werkt eerder averechts en veroorzaakt vaak gewichtstoename.

In plaats daarvan kan je beter voedingsmiddelen kiezen die meer calorieën verbranden, maar zorg ervoor dat je die met mate consumeert, net zoals jij al jouw dieetvriendelijke voedingsmiddelen opeet.

Boost Metabolisme met oefening

Lichaamsbeweging is de beste manier om je metabolisme te veranderen. Een geweldig work-outprogramma helpt mee jouw metabolische motor op gang te brengen, zodat je de gehele dag meer calorieën verbrandt. Zelfs wanneer jij thuis op de bank zit!

Maar een metabolisme stimulerende workout is niet eenvoudig. Die trainingen die een groot verschil maken, zijn namelijk het moeilijkst om te doen. Dat betekent natuurlijk niet dat je jouw metabolisme als beginner niet kan aanpassen.

Trainingen op beginnersniveau bouwen kracht op, verbranden calorieën en stimuleren je gezondheid. Al deze factoren hebben een positieve invloed op jouw metabolisme. Dus trainingen op het beginniveau zijn een geweldig startpunt om aan te vangen voor als je nog niet klaar bent voor krachtiger oefeningen.

 Verbeter je metabolisme gedurende de gehele dag

Er zijn zoveel manieren om je metabolisme te stimuleren en jouw lichaam te veranderen. Maar er is geen enkele truc die wonderen verricht. Om de manier waarop je lichaam werkt aan te passen, moet je gewoonweg de manier waarop je leeft wijzigen.

Begin met veranderingen in jouw dagelijkse activiteiten en maak vervolgens dieetvriendelijke voedingskeuzes die jou meehelpen om je een stuk energieker te voelen.