Dit zijn wat alle effectieve gewichtsverliesdietten gemeen hebben

Dit zijn wat alle effectieve gewichtsverliesdietten gemeen hebben

DELEN

Lichte, lage koolhydraten, lage suiker, eiwitten, mediterraan – met zoveel diëten die er zijn en nieuw, soms tegengesteld onderzoek, die altijd op de beste zijn voor gewichtsverlies, hoe weet je wel welke Een zal het meest effectief zijn om u te helpen schuren ponden?

En voor artsen en wetenschappers die hun tijd besteden aan het ontwerpen en uitvoeren van studies, maken de dia’s een extra uitdaging.

Maar in plaats van te proberen uit te zoeken welk dieet het best over het algemeen is, zouden artsen en wetenschappers moeten richten op het bepalen van welk dieet het beste is voor een bepaald persoon, zei Christopher Gardner, een onderzoeksprofessor van de geneeskunde aan de Stanford University School of Medicine. Gardner gaf een gesprek over de beste diëten voor gewichtsverlies op 14 november bij de American Heart Association’s (AHA) Scientific Sessions jaarlijkse bijeenkomst in New Orleans. [Dieet en Gewichtsverlies: De beste manieren om te eten]

Gardner begon zijn praatje met een korte geschiedenis van hoe belangrijke medische organisaties gewichtsverlies hebben benaderd.

In 1988 concludeerde de National Institutes of Health bijvoorbeeld dat het beste dieet voor gewichtsverlies een laag vetgehalte was, aldus Gardner. Meer recentelijk, in 2013, heeft de AHA, samen met het American College of Cardiology en The Obesity Society, aanbevelingen uitgebracht die 15 verschillende diëten bevatten, variërend van vegetarische diëten tot eiwitten dieet.

Maar er is een vangst op deze aanpak om zo veel diëten aan te bevelen, zei Gardner: Al die diëten werken als “een vermindering van de energie-inname bereikt wordt,” zei hij. Met andere woorden, je moet minder calorieën verbruiken.

Sommige aanbevolen diëten roepen mensen uitdrukkelijk op om hun calorie-inname te verminderen, terwijl anderen dat niet doen. Het bewijs toont aan dat diëten effectief zijn voor gewichtsverlies als ze geen “formeel voorgeschreven energiebeperking” hebben maar wel een “gerealiseerd energie tekort” hebben – met andere woorden wanneer een persoon niet wordt verteld om minder calorieën te eten maar eindigt Hoe dan ook, omdat hij of zij het dieet volgt, aldus Gardner.

“Dit is de sleutel,” zei Gardner. “Wat ons voor altijd heeft verzwakt, is verzadigingsvraagstukken,” zei hij. (Satiety is een gevoel van volheid.)

Als je niet wordt verteld, moet je minder calorieën eten, maar je komt nog steeds minder calorieën af, het komt meestal omdat je niet honger hebt, zei Gardner. “Verschillende diëten werken voor verschillende mensen omdat ze verzadigd zijn,” zei hij. [De wetenschap van hongersnood: hoe om het te beheersen en krachten te bestrijden]

Eet je voedingsstoffen

Met dat in gedachten, waar moeten mensen naar uitzien als ze een dieet voor gewichtsverlies overwegen?

De regering geeft een overzicht van de hoeveelheden macronutriënten die mensen elke dag moeten krijgen om chronische ziekten in de gaten te houden en gezond te blijven, aldus Gardner. Deze aanbevelingen heet het “aanvaardbare distributiebereik voor macronutriënten.”

De aanbevelingen zeggen dat voor volwassenen, koolhydraten 45 tot 65 procent van de dagelijkse calorieën van een persoon moeten vormen, eiwitten moeten 10 tot 35 procent bedragen en vet zou 20 tot 35 procent moeten bedragen.

Als iemand binnen deze grenzen blijft, krijgt hij of zij de juiste hoeveelheid voedingsstoffen om gezond te blijven, aldus Gardner.

Veel diëten vallen binnen deze gebieden, aldus Gardner. Bijvoorbeeld, het dieet dat door het regering’s SelectMyPlate programma wordt aanbevolen, bedraagt ​​ongeveer 55 procent koolhydraten, 15 procent eiwit en 30 procent vet. En het dieet dat Amerikanen eten, is gemiddeld ongeveer 45 procent koolhydraten, 20 procent eiwit en 35 procent vet.

Gardner wees erop dat andere diëten, waaronder sommige diëten die als trendy worden beschouwd, niet binnen deze gebieden vallen. Het Atkins-dieet is bijvoorbeeld ongeveer 15 procent koolhydraten, 35 procent eiwit en 50 procent vet. En sommige versies van het Paleo-dieet roepen ongeveer 30 procent koolhydraten, 30 procent eiwit en 40 procent vet.

Dit betekent dat u in het verloop van uw calorieën in deze verdelingen van macronutriënten niet alle benodigde voedingsstoffen krijgt, aldus Gardner. Als een dieet gaat werken voor gewichtsverlies, moet het ook voldoen aan uw voedingswaarde eisen, zei hij.

Welke diëten hebben dit gemeen

Hoewel populaire diëten vaak in strijd zijn met elkaar (bijvoorbeeld het dikke Atkins-dieet in vergelijking met het zeer dunne Ornish-dieet), zijn er drie dingen die alle diëten lijken te hebben gemeen, zei Gardner .

Al de populaire diëten omvatten groenten en suggereren dat zowel toegevoegde suikers als geraffineerde korrels worden vermeden, aldusGardner. Deze drie punten, samen genomen, staan ​​voor de meerderheid van de Amerikanen ‘problemen met diëten, zei hij.