Het Ene Voedsel Dat Gewicht Verlies Kan veroorzaken

Het Ene Voedsel Dat Gewicht Verlies Kan veroorzaken

DELEN
Multi-generation family in kitchen

Verbetering van uw dieet geeft vaak een schokkende revolutie van elk voedsel dat u eet, maar het veranderen van slechts één ding zal u helpen om gewicht te verliezen en aanzienlijk gezonder te worden, vindt een nieuwe studie in de Annalen van Interne Geneeskunde.

Een groep onderzoekers van de universiteit van Massachusetts Medical School nulde op vezel, aangezien eerdere studies hebben aangetoond dat het mensen kan helpen vol voelen, minder eten en sommige metabolische markers verbeteren zoals bloeddruk, cholesterolgehalte en bloedsuiker.

Zij werkten 240 mensen aan die tekenen van prediabetes hebben aangetoond en willekeurig toegewezen aan het American Heart Association (AHA) dieet, dat momenteel wordt aanbevolen voor mensen met een risico op diabetes, of om meer vezels te eten. De AHA-groep richtte zich op het verminderen van hun dagelijkse calorie-inname om gewicht te verliezen, en ze werden voorzien van doelen om verzadigd vet te beperken. De vezelgroep werd gewoon gevraagd om meer rijk aan vezels te eten, zoals fruit, groenten en volkoren, om een ​​quotum van ten minste 30 gram vezels per dag te bereiken. Geen enkele groep werd verteld hun oefengewoonten te veranderen.

MEER Fiber is niet alleen goed voor de Colon Anymore

Na een jaar verloren beide groepen ongeveer dezelfde hoeveelheid gewicht. Nog meer verrassend vertoonden de mensen in de studie ook soortgelijke druppels in het cholesterolgehalte, bloeddruk, bloedsuiker en ontsteking. “Door één ding te veranderen, waren de mensen in de vezelgroep in staat hun dieet te verbeteren en gewicht te verliezen en hun algehele markers voor metabolisch syndroom te verbeteren,” zegt de studie auteur Dr. Yunsheng Ma.