Deze gezonde levensmiddelen bevatten meer suiker dan u denkt

Deze gezonde levensmiddelen bevatten meer suiker dan u denkt

DELEN

Yoghurt

Als het gaat om suiker, kan yoghurt een krachtige punch pakken. Sommige soorten hebben zelfs meer suiker dan een Twinkie, en in het bijzonder vetgeur en gearomatiseerde merken kunnen zo veel als 29 gram suiker per portie bevatten. Dat betekent niet noodzakelijk dat we jogurt uit onze diëten moeten schoppen. Wanneer u erop kijkt, vermijdt u gearomatiseerde of laagvette rassen, omdat deze meer suiker hebben dan gewone yoghurt. “Zoek merken met niet meer dan 20 gram suiker per eenmalige dien container,” zegt Joy Bauer, M.S., R.D., NBC’s Today Show Diet Expert, en oprichter van Nourish Snacks. “Of koop gewoon en doe het op met vers versneden fruit.” U kunt ook een theelepel suiker-, honing- of esdoornstroop toevoegen, zodat u de hoeveelheid toegevoegde zoetstoffen in uw yoghurt kunt regelen, zegt Bauer.

granola

Sprinkling granola over die gewone yoghurt kan daadwerkelijk terugbrengen in de suiker die u vermeden hebt door de smaak van het origineel uit te ruilen. Een halve kop kan je meer dan 12 gram kosten. Vlakke, ongerepte granola bars zijn beter, maar niet geweldig, nog steeds in zes gram. Als je echt crunch hebt, vervang dan de granola met een eiwitrijke noot, zoals een handvol amandelen.

Sportdrankjes en Vruchtensap

Denk twee keer voordat u met een sportdrank hydratert na een vermoeiende training. Slechts één drankje kan vijf theelepels suiker pakken, volgens de Harvard University. Sinaasappelsap is nog erger, met 10 theelepels, hetzelfde als een blikje frisdrank. Sla de suiker over geheel door de dorst met water te stoppen, de volgende keer dat u de sportschool slaat. Als u niet bereid bent om op te geven sap, stelt Bauer voor om in dezelfde smaak van seltzer toe te voegen om natuurlijke suiker met 50 procent te drijven en wat fizz te geven.

Salade

Salade zelf kan goed voor je zijn, zolang het gevuld is met een verscheidenheid aan groenten, maar het is wat je bovenop drijft, wat een overschot aan suiker toevoegt. En de schijnbaar gezonde “low-fat” optie is vaak de slechtste keuze, omdat het vet dat wordt uitgesneden vaak vervangen wordt met suiker. Zo heeft een twee eetlepel servies Italiaanse dressing 2 gram en duizend eiland en vetvrije Fransen hebben 6 gram suiker.

Ketchup

Hoewel het niet noodzakelijkerwijs een gezondheidsvoedsel is, is het niet zo onschadelijk dat je een ketchup ketchup aan je maaltijd toevoegt. Slechts één eetlepel van het kruidengerei bevat een theelepel suiker. Dat is een zesde van uw toegewezen dagelijkse hoeveelheid.

Betekent dit dat we suiker moeten zweren? Geen paniek nodig. Het is nog steeds goed om te genieten van zoete traktaties en voedingsmiddelen die natuurlijke (en kleine hoeveelheden toegevoegde) suiker dragen. “Het betekent dat we voedseletiketten moeten lezen en tabbladen houden over hoeveel toegevoegde suiker we op een dag eten”, zegt Upton.

Zij beveelt ook aan om te voorkomen dat gegeurde en verwerkte voedingsmiddelen, die bekend zijn om in de suiker te verpakken. De sleutel is om zowel de hoeveelheid suiker te beperken die we eten en hoe vaak we het eten, zegt voedingsdeskundige Rochelle Sirota, R. D., C.D.N. En Upton stelt voor om de soms moeilijke namen voor toegevoegde zoetstoffen te herkennen, waaronder woorden zoals “verdampt rietensap” en “dextrine”. Steek het voedsel uit als een zoetstof in een van de drie bovenstaande ingrediënten voorkomt, zegt ze.