Hier is een geheim om langer te leven, dat je niet leuk kan vinden

    DELEN

    Wil je langer leven? Eet een beetje minder.

    Tenminste is dat wat een groeiend onderzoeksonderzoek suggereert. Een nieuwe studie gepubliceerd donderdag liet zien dat af en toe een dieet dat nabootsen vastlopen zou langzaam veroudering kunnen aannemen.

    In de studie, gepubliceerd in het tijdschrift Cell Metabolism, keek de onderzoekers naar de effectiviteit van periodiek vasten op verouderingsgerelateerde factoren bij gist, muizen en mensen. De resultaten bleken af ​​en toe terug te slaan op calorieën verbeterde gezondheid, met name in gebieden die verergeren met de leeftijd. In de muizenstudie hadden de onderzoekers de muizen een vier dagen low-calorie dieet dat nabootst vasten (MKZ), en voelde dat het hun metabolisme verbeterde, verminderde botverlies, verbeterde cognitieve functie, verminderde kankerpreventie en verlengde hun levensduur.

    Mensen ondergaan drie maandelijkse cycli van een 5-daags dieet dat zich vastmaakt en de onderzoekers merken op een daling van risicofactoren in verband met veroudering, diabetes, hart- en vaatziekten en kanker.

    Het doel van het dieet is om de calorieën van individuen te verkleinen tot tussen 34-54% van hun normale consumptie. Voor mensen komt het dieet uit op ongeveer vijf dagen van 750-150 calorieën per dag, met zeer specifieke hoeveelheden eiwitten, vetten, koolhydraten en micronutriënten. “[Het] lijkt op een dieet op basis van plantaardige planten, maar het is eigenlijk ontworpen om stamcellen aan te zetten en regeneratieve effecten en gunstige veranderingen in veel risicofactoren voor veroudering en ziekten te veroorzaken,” zegt studieauteur Valter Longo , Directeur van het USC Longevity Institute.

    Het dieet verminderde ook de hoeveelheid van het groeihormoon IGF-1, dat belangrijk is voor vroege ontwikkeling, maar te veel daarvan is aangetoond dat het sneller veroudert.

    Longo’s onderzoek is niet de eerste die erop wijst dat het vasten kan leiden tot een langere levensduur. Zoals TIME gerapporteerd in februari, adviseren verschillende deskundigen intermitterende vasten en sommigen stellen dat het eten van een dieet met 25% minder calorieën per dag kan leiden tot een langer leven. Dierstudies hebben belofte getoond, en menselijke studies hebben aangetoond dat het eten van minder calorieën het risico op hartziekten kan verminderen en de levensduur kan beïnvloeden.

    “Ik eet alleen een lichte ontbijt, een full-size diner en een snack-alle plantaardige en lage eiwitten,” zegt Longo. “We geloven dat iedereen anders zo vaak meer op dit dieet moet gaan. Bijvoorbeeld, iemand die zwaarlijvig is met verhoogde glukose en een familiegeschiedenis van kanker, kan er voordeel van hebben dat hij eenmaal per maand op de 5-daagse MKZ is.”