Hier is de makkelijkste manier om meer groenten te eten

Hier is de makkelijkste manier om meer groenten te eten

DELEN

Groenten zijn de meest voedzame en gezond van voedingsmiddelen, maar de meeste mensen denken niet dat ze proeven zo goed als hamburgers druipen met vet of een zoute partij frietjes.

Maar wat als dezelfde woorden die voedselverkopers normaal gesproken reserveren voor die verrukkelijke voedingsmiddelen, zoals sappig, knapperig en gekruid, werden toegepast op de groenten? Rebranding groenten als “Tangy Ginger Bok Choy” of “Sweet Sizzlin” Groene Bonen “kan gewoon de truc zijn om meer mensen te eten.

Onderzoekers aan de Stanford University zetten dit idee op de proef en publiceren hun resultaten in JAMA Internal Medicine.

Gedurende ruim een ​​maand hebben ze de plantaardige gerechten bij een universiteitscafetaria aangepast. Elke dag kreeg de groente een van de vier soorten etiketten: basic (zoals “beets”, “corn” en “green beans”), een die de gezondheidsvoordelen van de groentesoort (zoals “vitamine-rich corn”, “antioxidant-rijk Butternut squash “), een die restrictievere woorden gebruikte bij het omschrijven van de gezondheidsvoordelen (bijvoorbeeld” gereduceerde maïs “of” wortelen met suikervrije citrusdressing “) en een die gebruik maakt van een verleidelijke taal, het soort dat typisch is gereserveerd voor Ongezond voedsel (“rijk, boterachtig geroosterd suikermaïs”, “dynamietchilie en smakelijke limonetbietjes” en “gedraaide citrusglazuurde wortelen”).

Ondanks de veranderingen in de etikettering, werden de groenten precies hetzelfde gezegd, elke dag. De onderzoekers ontdekten dan discreet hoeveel mensen de groente kochten, evenals de portiegrootte.

Het blijkt dat woorden duizend smaakpapillen kunnen lanceren: 25% meer mensen kozen voor de onverschillig omschreven plantaardige vergeleken met de basisversie, terwijl 41% meer de overmatig beschouwde groente kiest over zijn restrictievere versie en 35% meer koos het over de Versie beschreven met gezonde voordelen. Ze hebben ook meer daarvan gegeten. Mensen dienden zich 23% meer van de groente als het werd beschreven met meer smakelijke taal dan wanneer het simpelweg werd voorzien van een basislabel. De resultaten suggereren dat woorden en creatieve etikettering veel kan gaan om mensen te helpen om meer groenten op hun borden te plukken . Het maken van hun geluid mondwekkend onweerstaanbaar, zeg de auteurs, is een goedkope manier om mensen op te slaan op groenten.