Hoeveel koffie moet je drinken?

Hoeveel koffie moet je drinken?

DELEN

Ik hou van koffie, en ik heb de afgelopen jaren veel over geschreven, van waarom het eigenlijk goed is voor zowel mentale als lichamelijke gezondheid, om redenen om java te drinken voor een training.

Dus ik was niet verbaasd toen, voor het eerst in de geschiedenis, het Adviescomité voor voedingsrichtsnoeren koffie een duim gaf.

Maar veel van de opmerkingen over het rapport vertelden het hele verhaal niet, waardoor veel mensen zich afvragen hoeveel er echt goed is. Om uw dagelijkse dosis te bepalen, zijn hier vijf factoren om te overwegen.

Iedereen is anders

Het Adviescomité voor voedingsrichtsnoeren keek op of koffie een gezondheidsrisico vormt, een onderwerp waaraan ze eerder stilte. Zij concluderen dat sterk bewijsmateriaal een matig koffieverbruik vertoont (3 à 5 ounce cups per dag, of tot 400 milligram per dag cafeïne) is niet gebonden aan langdurige gevaren voor gezonde mensen. Nu is het woord ‘gezond’ belangrijk (lees verder voor meer), en dit is een algemene verklaring, geen richtlijn. Met andere woorden, de commissie zegt niet dat iedereen 3 tot 5 kopjes per dag moet drinken.

Zelfs als het voordelen biedt, is het belangrijk om naar je lichaam te luisteren. Sommige mensen kunnen een sterke kop koffie drinken en fantastisch voelen. Anderen mogen een halve kop drinken en vochtig voelen en met een ontstoke maag achterblijven. Er is veel individuele variatie als het gaat om hoe koffie je voelt. Dus, neem dit niet als een groen licht om een ​​pot per dag neer te zetten. Overweeg wat het beste voor u lijkt. (En als het antwoord niet is, is er geen reden om java te drinken.)

Uw huidige gezondheid is belangrijk

Het comité beschouwde gezonde personen. Als u al hartziekten of andere chronische aandoeningen heeft, moet u uw koffieverbruik nog steeds beperken. Bijvoorbeeld, ik raad soms koffie aan mijn gezonde atleetklanten, maar anderen die last hebben van gastro-oesofageale refluxziekte (GERD) of andere spijsverteringsstoornissen voelen zich veel beter als ze ze elimineren, evenals degenen die angststoornissen hebben. En terwijl koffie niet is aangetoond om hoge bloeddruk te veroorzaken over het bord, kan het de conditie verergeren. Bottom line: Als u acute of lopende medische aandoeningen heeft of uw bloedwerkwaarden buiten het normale bereik zijn, raadpleeg dan uw arts of persoonlijke diëtist / voedingsdeskundige over wat voor u het beste is.

Let op uw slaap

Een ding dat we zeker weten, is dat cafeïne de slaap voor de meeste mensen belemmert, en het vangen van genoeg zzz’s is cruciaal voor mentaal en lichamelijk welzijn, evenals voor gewichtstoezicht (check mijn vorige post 5 gezonde gewoonten die uw eetlust regelen). Een goede vuistregel is om alle cafeïne minstens zes uur voor het bed te nixen. Dus als je in de neiging bent om nog een kopje te gieten als je in de middag zit, vind je andere manieren om je te laten opvallen, zoals een snelle wandeling, een vijf minuten begeleide meditatie of een koud glas water drinken.

Uw genetica speelt een rol

Door een genetische variatie die een bepaald enzym beïnvloedt, breken sommige mensen cafeïne tegen een zeer langzame snelheid af. Het is vrij vaak en voor deze mensen kan zelfs een matige dagelijkse koffie-inname het risico op hart-en vaatziekten en hoge bloeddruk verhogen. Toegang tot deze genetische test was tot voor kort zeer beperkt, maar als u geïnteresseerd bent, biedt een universiteit van Toronto-aangesloten onderneming Nutrigenomix het nu aan, en u kunt het bestellen via een geregistreerde diëtist.

Overweeg wat er nog meer in je beker zit

Terwijl ik over de potentiële voordelen van koffie heb geschreven, beveel ik het vaak aan om het maar een kopje in de ochtend te beperken. Dat komt doordat veel mensen het niet kunnen drinken zonder een soort melk en zoetstof op te sporen, en die extra’s kunnen meer calorieën opleveren die vetcellen voeden. Bijvoorbeeld, 150 calorieën (ongeveer het bedrag in een mager vanille latte) klinkt niet zo veel, maar downing een extra 150 calorieën boven en verder dan wat uw lichaam nodig heeft om uw ideale gewicht te ondersteunen elke dag kan u 10 tot 15 pond zwaarder . Om niet te vergeten dat extra kopjes Joe de neiging hebben om water te drinken, de ultieme drank voor een optimale gezondheid. Saldo is altijd het doel.