Dit is wat een dag-waarde van suiker lijkt

Dit is wat een dag-waarde van suiker lijkt

DELEN

Zelfs als u geen frisdrank of snack op snoep drinkt, en u nooit een maaltijd uit een energiebar wilt maken, is het gemakkelijk de dagelijkse suikerlimiet die door deskundigen wordt aanbevolen, te bereiken.

Volgens de voedingsrichtsnoeren voor Amerikanen mag niet meer dan 10 procent van uw dagelijkse calorieën uit toegevoegde suiker komen. Als u 2.000 calorieën per dag eet (het bedrag dat een matig actieve vrouw moet innemen om haar gewicht te behouden), betekent dat dat uw suikerinname ongeveer 50 gram bedraagt. Maar als je echt wilt terugknippen, zegt de American Heart Association dat 25 gram het maximum is dat je zou moeten eten. (Cue de collectieve yikes). Hier zijn de twee aanbevelingen die eruit zien:

Ontbijt

Je hebt gehoord dat instant havermout hoog in suiker kan zijn (en met “bruine suiker” in de naam, weet je dat er minstens een paar leuke dingen zijn), maar dit ontbijt heeft dezelfde hoeveelheid suiker die je zou krijgen van De helft van een bakkerij-gekochte brownie. Voedsel voor gedachten.

Lunch

Een sandwich gemaakt met …

– Twee plakjes volkorenbrood: 6 gram

– Twee gram deliham of honing gerookte kalkoen: 2 gram

Lunch totaal: 8 gram

Zelfs volkorenbrood kan meer suiker bevatten dan u denkt, dus lees de voedingsfeiten voordat u een broodje in uw kar legt. Wat het broodvlees betreft, is alles wat gerookt wordt of honing geroosterd, het beste vermeden – kies niet-zoete geroosterde rassen in plaats daarvan om minstens een gram of twee suiker te besparen. Als gewoonstaanderham of kalkoen het niet voor u doet, probeer dan rassen met kruiden en specerijen (zoals rozemarijnham of gebarsten peperkalkoen) voor smaak met minder suiker.

Avondeten

Pasta gegarneerd met 1/2 kop tomatensaus: 8 gram.

Pasta saus is een van die sneaky suiker bronnen waar we vaak over praten. Niet alle merken zijn echter hoog in de lieve dingen, dus controleer het etiket voordat u het in uw winkelwagen plaatst. Of beter nog, maak je eigen.

Nagerecht

Een chocoladekoekje: 5,5 gram.

Dat is maar een koekje, en een relatief kleine (daardoor ongeveer 2 inch)! Een koekje van onze voorkeursmaat heeft meer dan 16,5 gram suiker.

TOTAAL: 49,5 gram toegevoegde suiker