Dit is waarom Italianen niet vet worden

Dit is waarom Italianen niet vet worden

DELEN

Hoe de Italianen niet vet worden in het land van pasta en pizza?

Italië is een mediterraan land waar zwaarlijvigheid en overgewicht zeldzaam zijn, ondanks een overvloed aan pizza, pasta en vele andere heerlijke maaltijden. Dus, de vraag is er Italiaans dieetgeheim waar we ook van kunnen leren?

Veel studies hebben vastgesteld dat een mediterraan dieet talrijke voordelen heeft voor de gezondheid, van het verminderen van het risico op kanker en hartziekte, om een ​​gezonder, langer leven te leven. Er moet echter iets vertaald worden in de vertaling. Veel van de favoriete Italiaanse voedingsmiddelen van Amerikanen, zoals fettuccini Alfredo en kaasgeladen peperoni pizza, zijn alles behalve gezond.

Op een recente reis naar mijn geboorteland, Italië, besloot ik mezelf te zien waarom de Italianen niet vet worden. Mijn reis begon in Verona (waar mijn familie woont), in Noord-Italië, in het Veneto-gebied, en eindigde 15 dagen later verder zuiden op de kust van Amalfi. Naast de tijd doorbrengen met mijn familie en familieleden, was mijn missie om meer informatie te vinden die ik met je op mijn blog kan delen – hoe de mensen in Italië het lekkere mediterrane voedsel kunnen genieten, nog steeds gezond gewichten behouden. Dus, in dit artikel presenteer ik u enkele tips, kleine geheimen, waarom Italianen niet vet krijgen:

Eet lekker

Het werd snel duidelijk dat de Italianen, net als sommige andere mediterrane landen, weten hoe ze echt van de ervaring van het eten genieten. Ze solliciteren en ontspannen tijdens het dineren tijdens het dineren. Vóór en na het eten nemen de meeste mensen in Italië een rustige wandeling door de stad, genaamd passeggiata. Peers lopen samen, praten en houden een gewaardeerde traditie in leven.

Als iemand die in Italië en de VS woonde, kan ik zeggen dat het klassieke Italiaanse dieet heel anders is dan wat we zien op een Amerikaans-Italiaans restaurantmenu. Mensen in Italië genieten van een dieet rijk aan groenten, fruit, vis, bonen, tomaten, gevogelte, volkoren, olijfolie, rode wijn, zuivel – en ze consumeren heel weinig rood vlees.

Meestal beginnen de Italianen de dag met een vrij klein ontbijt koffie met of zonder melk, samen met een cornetto (een klein koekje) of granen. Lunch varieert over het hele land en van gezin naar familie, maar bestaat meestal uit een “1e bord” en 2de bord, zoals een salade en sandwich, of een klein bordje pasta, gevolgd door een klein stukje kip of vis en groenten.

Stop als je vol bent

Veel mensen in Italië hebben geen zorgen over calorieën, omdat ze meestal stoppen met eten als ze vol zijn. Italianen leiden ook een actieve levensstijl, met veel fietsen of lopen, meestal in stedelijke gebieden. Bovendien voldoen ze meestal aan een zoete tand met fruit in plaats van zoete desserts.

Balans Kwaliteit En Hoeveelheid

Italianen maken een evenwicht tussen de kwaliteit en de hoeveelheid voedsel – niet te veel vet, maar een beetje rood vlees, veel kip, kalkoen en vis, en net genoeg koolhydraten.

Extra jungle olijfolie is de voorkeur, die uitgebreid wordt gebruikt op salades en in koken. U vindt het echter meestal niet op de tafel voor brooddunking, zoals mensen in de VS genieten. Mensen in Italië genieten van het mono-onverzadigde vet, maar ze overschrijden het niet. Deze gezonde vetten zijn veel beter dan verzadigd of transfats, maar olijfolie is ook dik en moet in beperkte hoeveelheden worden geconsumeerd.

Geniet van zelfgemaakte maaltijden

Bonen zijn een groot deel van het Toscaanse dieet, dat hoog is in oplosbare vezels en eiwitten die u langere tijd opvullen voor een paar calorieën. Pasta e fagioli en ribollita soep zijn 2 populaire gezondheidsgerechten met bonen.

Balsamico-azijn is een ander smaakvol, zeer calorie-calorie-product van Italië, dat vrij gebruikt wordt om salades en andere voedingsmiddelen te smaken.

Down south, artisjokken, de verse vis, kruiden, gigantische citroenen en kaapjes dragen bij aan gezonde en heerlijke gerechten. Pasta wordt typisch geserveerd al dente, met wat olijfolie of groenten en tomatensaus, en altijd in kleine porties. En wat ik het meest leuk vind, is dat de keukengeheimen van generatie naar generatie worden doorgegeven, kleine kinderen kunnen altijd in de keuken met hun mammas worden gevonden – leren van de meesters. Als Italiaans heb ik van mijn mama geleerd over koken, en ik hou echt van zelfgemaakte maaltijden – en dat was misschien een van de redenen om een ​​voedingsdeskundige te worden.

Doe niet aan ‘dieet’

Italianen leren goed eten en genieten van iets lekker op z’n moment, en op deze manier worden ze niet gefrustreerd. Dat is zo! Want wanneer mensen op diëten gaan, worden ze meestal depressief en krijgen ze nog meer gewicht. Daarom, de volgende keer dat u in de stemming bent voor Italiaans eten, serveren u alleen een gerecht, geïnspireerd door het land Romeo en Juliet, dat alle gezondheidsvoordelen van een evenwichtig mediterraan dieet bevat.

Probeer om romansaus op pasta en gebakken levensmiddelen over te slaan. In plaats daarvan, ga voor een eenvoudige Groentesaus, Tomatensalade, en gebruik wat olijfolie. Gebruik ook citroen, kruiden, kappertjes, azijn, en andere caloriehoudende voedingsmiddelen voor kruiden.

Italianen eten meestal kleinere porties dan onze vrij grote Amerikaanse. Een Italiaanse maaltijd moet een Ontspannen gelegenheid zijn, genoten in het grote gezin van familie en / of vrienden. Meeste van ons hebben zoveel drukke levens dat maaltijden vaak een nagedachtenis zijn, waarbij de geschiktheid de centrale maaltijdtijd wordt. Het is niet ongewoon om wolf down meals op onze bureaus voor de computerschermen, of thuis voor de tv. Zoek van een aantal gezonde Italiaanse maaltijden en probeer ze thuis te bereiden.

Koken thuis en het vermijden van junk food en restaurant eten zijn enkele redenen waarom de Italianen niet vet worden. Dus kies altijd voor zelfgemaakt eten en probeer na het eten actief te zijn. Als u geen tijd hebt of het huis niet wilt verlaten, zijn er enkele gezonde oefeningen die u thuis kunt doen.