Manieren om snel gewicht te verliezen: Dieten die wel succesvol zijn

    DELEN

    Veel dieetvolgers geven de voorkeur aan snelle dieten zoals een driedaags dieet, het kippensoepdieet of een ander sneldieet om in een kleinere outfit te passen voor een middelbare schoolreünie of aanstaande vakantie.

    Terwijl snelle dieten op korte termijn succesvol zijn, zijn ze op lange termijn restrictief en totaal nutteloos voor mensen die langdurig hun gewicht op peil willen houden. Als u op zoek bent naar een dieet om veilig maar snel af te vallen, bieden koolhydraat dieten een gezonde oplossing.

    Dieten met weinig koolhydraten: Snelle diëten die Insuline Niveaus laag houden

    Bij afvallen met beperking van koolhydraten ligt de focus op eiwitten en vetten, en worden  koolhydraten beperkt. Wanneer koolhydraten worden beperkt, verlaagt het insuline niveau. Lage insuline signaleert vetcellen dat glucose te kort is en vetzuren zijn nodig voor brandstof. Wanneer het lichaam overwegend vetzuren verbrandt, is het resultaat snel vetverlies.

    Maar een snel dieet vereist meer dan alleen het weglaten van koolhydraten. Aangezien het lichaam naar eigen inzicht opgeslagen vetten omzet, moeten ook voedingsvetten en calorie-inname worden verminderd. Als vet en calorieën voldoen aan de dagelijkse energiebehoeften, zal het lichaam het overtollige lichaamsvet niet verbranden voor brandstof. Alle vetverlies, zelfs op door het weglaten van koolhydraten, komt uit door een calorie-tekort.

    Snel Gewicht Verliezen Door Een Dieet Met Weinig Koolhydraten Vereist  Voldoende Eiwitten

    Een low carb dieet beperkt granen, peulvruchten, zetmeelhoudende groenten en hoogglycemische vruchten en vervangt ze met voedingsvetstoffen. Terwijl het Atkins-dieet royale porties van dikke vleeswaren, boter en olijfolie toelaat, waarschuwt Dr. Michael Eades, auteur van The Protein Power Lifeplan, dat overmatige vetten calorieënbommen zijn en het gewichtsverlies beïnvloeden. Om problemen te vermijden, beveelt Eades aan om mager eiwitbronnen te eten en  dikke, hoogwaardige voedingsmiddelen zoals vet vlees, kaas en noten te vermijden.

    Het binnenkrijgen van voldoende eiwit is echter van essentieel belang om te voorkomen dat spierverlies vaak voorkomt als gevolg van een dieet. Voor snel gewichtsverlies moet de nadruk liggen op het overschrijden van overtollig vet en calorieën, niet eiwitten. Wanneer spiersterkte wordt gehandhaafd blijft de stofwisseling hoog, waardoor er weer sneller  kan worden kilo’s eraf vliegen.

    Gewichtverlies Oplossingen voor Honger – Het Belang van Oververzadiging

    Om snel gewicht te verliezen, moet het dieet het hongergevoel in de knip hebben. Honger is de grootste oorzaak voor het niet doorzetten van eender welk dieet. Aangezien er minder voedsel wordt gegeten dan het lichaam nodig heeft, veroorzaakt de verlaging van portiegroottes tijdelijk een probleem. Het is belangrijk dat individuen zich comfortabel voelen als ze diëten. Anders is het moeilijk om aan een gewichtsverlies dieet te houden.

    Een oplossing hiervoor is meer vezels naar binnen krijgen. Vezels vertragen ​​de tijd die het eten nodig heeft om de maag te verlaten, zodat het dieet langer blijft. Alle dieetplannen met laag carbide bevorderen vezelachtige groenten, en daarom verzadiging. Aangezien groenten laag in calorieën en koolhydraten, evenals vezels, hebben, is het eten van veel groenten altijd een voordeel. Cholecystokinine (CCK) helpt ook bij eetlust en verzadiging. Een van haar verantwoordelijkheden is het stimuleren van de vertering van vet en eiwit en het heeft tegelijkertijd een hongeronderdrukkende werking, CCK remt maagontlasting wanneer het eiwit, en soms ook vetten, detecteert. Low-carb dieten zijn zwaar op zowel eiwitten als vetten; Zij produceren veel CCK. In tegenstelling tot typische low-fat, low-calorie dieten, helpt dit wellicht voor een vol gevoel.

    Snel gewicht verliezen: Dieten met weinig koolhydraten resulteren in snel gewichtsverlies.

    Een dieet met weinig koolhydraten resulteert in snel gewichtsverlies. Door de insuline niveaus laag te houden, laat vetweefsel zijn opgeslagen vet vrij wanneer de voedingsmiddel energie nodig heeft. Dit resulteert in een metabolisme dat overwegend vet verbrandt in plaats van glucose. Door vetinname en calorieën lager te houden dan dagelijkse behoeften, resulteert snel gewichtsverlies.
    Het verkrijgen van voldoende eiwit stimuleert de stofwisseling en produceert veel CCK om het dieet vol te houden. Terwijl snelle dieten kunnen helpen een individu snel een paar kilo’s te laten vallen, zal een dieet met weinig koolhydraten zich richten op veel voedingsdichte groenten en magere eiwitbronnen biedt een permanente oplossing voor het oplossen van gewichtsverlies bij problemen als overgewicht en obesitas.