Moet ik Coconut Water drinken?

Moet ik Coconut Water drinken?

DELEN

Kokos water-zout, zoet, doorschijnend – krijgt veel gezondheidsfreaks amped up. Elektrolyten! Kalium! Een natuurlijke kater kuur! Maar het stelt ook 4/5 experts ‘eyes in a’rolling.

“Ik zou liever mijn geld op natuurlijke voedingsmiddelen besteden en niet een dure, oververhitte vloeistof,” zegt Nancy Clark, een geregistreerde dieetkundige en sportvoedingsadviseur. “Het is een goede bron van kalium, maar ook bananen en aardappelen. ”

In feite houden fabrikanten er graag van om te zeggen dat kokoswater zo veel kalium als een banaan verpakt. Het heeft ook zoveel suiker als een banaan-zelfs een ongezoete versie kan u 15 gram suiker per fles runnen. Maar het verpakt geen van de vezels die het fruit doet.

Kokoswater is beroemd om voedingsgerichtheid.

Tod Cooperman, MD, voorzitter van de onafhankelijke tester van gezondheidsproducten ConsumerLab.com, heeft in 2011 een studie uitgevoerd met kokoswater.

De meeste producten die getest zijn, konden niet voldoen aan hun minerale claims en kwamen kort op natrium en magnesium-twee kokosnoot Water’s uitgezette elektrolyten. “Hoewel het zeker veilig is om kokoswater te drinken, is het overhyped en zelfs verkeerd gelabeld,” zegt Cooperman. “Als u van plan bent om het te gebruiken voor zachte hydratatie, is het goed. Maar als je langdurige lichaamsbeweging doet, verlies je natrium (niet kalium) in je zweet, en kokoswater is geen goede bron van natrium. ‘

De bevindingen werden in 2012 in een class-action rechtszaak tegen Vita Coco gebruikt om zijn voedingseisen te overdrijven met woorden als “super hydraterende”, “voedingsstoffen” en “mega-elektrolyt”. Het bedrijf heeft ingestemd met een afwikkeling van 10 miljoen dollar.

Toch is de gezondheidshalo van cocoH2O niet weg gegaan. Hoewel het gezonder is dan een gewone neonkleurige sportdrank en een indrukwekkende hoeveelheid kalium verpakt, kan het drinken van een tot twee dozen kokoswater per dag leiden tot een verhoogde inname van 60 tot 120 calorieën per dag, meer voor gearomatiseerde wateren of Grotere maten, die opvullen, met name als men gewicht verdient, “zegt Maya Rao, MD, een nefrologist aan de Columbia University. Zowel zij als Jennifer Koslo, PhD, een geregistreerde diëtist en specialist in sportdieetstoffen, adviseren gewoon, saai, onopgemaakt water voor de gemiddelde persoon. Een studie van 2012 – die Vita Coco financierde – vond weinig verschil in de hydratatie of prestatie van mannen nadat ze uitgewerkt en gebotteld water, kokoswater of een sportdrank dronken.

Maar voordat je het tropische vruchtensap helemaal opzij slaat, haalde Kristin Kirkpatrick, geregistreerde diëtist en manager van wellnessvoedingsdiensten bij Cleveland Clinic’s Wellness Institute, op naar de verdediging van de vloeibare schat.

Als u op zoek bent naar een pauze van regelmatig water, is het een veel betere keuze dan een sportdrank geladen met veel suiker, zegt ze. En atleten zijn niet de enige die wat extra kalium zouden kunnen gebruiken: “Individuen die moeite hebben om genoeg fruit en groenten (grote bronnen van kalium) te krijgen in hun dieet” kunnen ook baat hebben, zegt ze. “Kalium kan helpen om de beroerte en de vroege dood in vrouwen af ​​te sluiten, volgens een studie van 2014 in het dagboek Stroke, en verminderde kaliumniveaus kunnen gekoppeld zijn aan een hogere incidentie van bloeddruk.”

Dus moet je kokoswater drinken?

Als u van uw bananen ongespeelde, de-fibered en super-dure houdt, is deze drankje voor u. Maar gratis en saai water, plus een goedkoop stuk fruit, lijkt net zo goed te werken.