Het rare ding dat kalorieën en ponden verhult

Het rare ding dat kalorieën en ponden verhult

DELEN

Een snelle reis naar de supermarkt kan je angsig maken. Gezien het grote aanbod van opties voor alles van popcorn tot granen tot tomatensoep, is het moeilijk om te weten wat te kopen (als je niet gaat op basis van alleen kosten).

Nu, een nieuwe studie suggereert dat zoveel verscheidenheid kan worden verwoesting op onze taille.

De nieuwe studie, gepubliceerd in het tijdschrift PLOS ONE, blijkt dat zoveel verschillende merken van hetzelfde voedsel ons overmatig kunnen maken. De onderzoekers vroegen mensen bijna 200 mensen over hun consumptie van peperoni pizza. In de studie waren er meer dan 70 verschillende pizza merken van Pepperoni verbruikt, en het caloriegehalte varieerde ruim ruim 300%.

De onderzoekers vergeleken dan de eetgewoonten van mensen die regelmatig verschillende soorten pizza eten aan mensen die alleen hetzelfde merk hebben gebruikt.

De onderzoekers vonden dat de mensen die meerdere merken pizza hadden gegeten, meer kans hadden om pizza te zien als minder vulling in vergelijking met mensen die één merk hadden gegeten, en ze waren meer geneigd te eten toen ze pizza eten om later niet te honger te zijn en te suggereren dat ze waren Niet in staat om nauwkeurig te compenseren voor de calorieën die ze op een bepaalde dag consumeren.

“Het lijkt erop dat deze hoge variabiliteit van voedingsmiddelen het moeilijk maakt voor mensen om te leren over voedsel en hun consumptie te beheren, die een nieuw kenmerk van westerse diëten blootstelt en die potentiële gevolgen voor de volksgezondheid hebben,” studeert auteur Charlotte Hardman, een docent in Het Departement Psychologische Wetenschappen aan de Universiteit van Liverpool zei in een verklaring.

De bevindingen suggereren dat het hebben van zo veel opties de perceptie van mensen kan vervormen hoe het vullen van een bepaald voedsel is.

Historisch is onze capaciteit om onze eigen verwachtingen van voedselverzadiging te regelen gebaseerd op zintuiglijke ervaringen met dat voedsel. De onderzoekers suggereren dat de instroom van merken voor voedingsmiddelen die dezelfde smaak hebben, maar niet per se dezelfde calorieën, ons kunnen afwerpen. En dat kan slecht nieuws zijn voor het getal op uw weegschaal.