Tarwevrij Dieet om Gezond Af Te Vallen: Verminder Gewicht Gemakkelijk Door Het...

Tarwevrij Dieet om Gezond Af Te Vallen: Verminder Gewicht Gemakkelijk Door Het Elimineren Van Tarwe En Gluten In Brood En Pasta

DELEN

Op zoek naar een gemakkelijke manier om gewicht te verliezen zonder te honger te leiden? Een tarwevrij dieet is effectief voor veel mensen. Tarwebloem veroorzaakt een van de meest voorkomende voedselallergieën, en zelfs een lichte tarwe-intolerantie kan gewichtsverlies saboteren. Korenvrij of glutenvrij leven is een gezonde manier om snel en gemakkelijk af te vallen en te revitaliseren.

Tarwe Intolerantie en Gewichtsverlies

Tarwe-allergie is een van de meest voorkomende voedselintoleranties in de westerse wereld. Artsen en natuurgeneeskundigen denken dat dit kan zijn omdat de graankorrels zo verfijnd en aangepast zijn aan jarenlange teelt, maar de reden doet er niet echt toe: de basis is dat veel, zo niet de meeste mensen, een beetje tarwe-intolerant zijn.

Deze tarwe-intolerantie veroorzaakt een groot aantal triviale uiteenlopende symptomen variërend van dagelijkse vermoeidheid naar humeurigheid naar gewichtstoename. En het weglaten van tarwe uit het dagelijkse dieet kan dramatische veranderingen op al deze gebieden hebben, vooral bij snel en gemakkelijk gewichtsverlies.

Milwaukee cardioloog Dr. William Davis schrijft, op The Heart Scan Blog:

De meerderheid van de mensen die tarwevrij gaan leven, verliezen soms dramatisch veel gewicht. De meeste mensen voelen zich ook beter: meer energie, alerter, beter slapen, minder stemmingswisselingen. Soms zullen mensen die dit proberen me vertellen dat de lusteloosheid waar ze al jaren mee rondllopen en met veel caffeine probeerden op te lossen, plotseling weg is.

Dr. Davis beveelt aan om de tarwe volledig uit het dieet te elimineren voor snelle resultaten. Hij beschrijft ook de invloed die een tarwevrij dieet heeft op het verbeteren van het cholesterolgehalte van zijn patiënten, het verhogen van de gezonde HDL en het verlagen van LDL zelfs bij patiënten die niet afvallen.

Tarwevrij of Glutenvrij Dieet

Sommige deskundigen geloven dat het de glutenproteïne in tarwe is die de problemen veroorzaakt. Deze artsen raden aan om alle granen die gluten bevatten (tarwe, spelt, rogge, haver en gerst) te vermijden, voor een optimaal gewichtsverlies.

Glutenvrij gaan is veel lastiger voorstel, omdat het heel moeilijk is om brood, granen en andere graanproducten die dieetvriendelijk zijn, te vinden. En in de meeste gevallen is het alleen tarwemeel dat niet goed wordt getolereerd door het lichaam.

Een optie is om een ​​paar weken een tarwevrij dieet te proberen, waarbij u de resultaten in een dieetlog kunt opschrijven, voordat u een paar weken een glutenvrij dieet kunt proberen en vervolgens terug te schakelen. Met een beetje tijd en uitproberen, zal het lichaam meestal duidelijke signalen versturen over welk voedsel veilig is en welk niet goed verdragen wordt. Winderigheid, opgeblazen gevoel, schommelende energie niveaus en gewichtsverlies /zijn meestal duidelijke tekenen na twee tot drie weken (of in veel minder tijd).

Brood, Pasta, Granen en Bakalternatieven zonder Tarwe

Voor degene die interesse heeft in het uitproberen van een tarwevrij dieet, zijn er tegenwoordig genoeg gezonde alternatieven in supermarkten en reform winkels

Het is makkelijk om brood, pasta, granen en zelfs koekjes en gebakjes te vinden die tarwevrij of glutenvrij zijn, evenals kookboeken van tarwevrije recepten die alternatieve granen gebruiken, zoals:

  • gerst
  • boekweit
  • amarant
  • kamut
  • rogge

Glutenvrije granen zijn ook populair, inclusief opties als:

  • mais
  • rijst
  • soja
  • quinoa

Meel en graansoorten die vermeden moeten worden bij een tarwevrij dieet zijn oander andere:

  • witte bloem
  • bakbloem
  • volkoren tarwemeel
  • gierst
  • couscous
  • Spelt – nauw verwant aan tarwe, dus sommige mensen verkiezen het te vermijden, terwijl anderen het goed verdragen

Al deze alternatieve granen bieden gemakkelijke manieren om gezond af te vallen op natuurlijke wijze door  simpelweg tarwemeel in voedsel te vermijden.