Waarom jouw koffieverslaving niet zo slecht voor jou is

Waarom jouw koffieverslaving niet zo slecht voor jou is

DELEN

Een dagelijkse kopje joe (of meerdere) klopt, levert meer dan een schokje energie. Die morgen komt brouwerij met een groot aantal gezondheidsvoordelen, aldus onderzoek. Hier is hoe koffie uw lichaam en uw hersenen ten goede kan komen.

1. Koffie kan uw risico op depressie verminderen.

Het drinken van vier of meer kopjes per dag kan het risico op depressie bij vrouwen verminderen, volgens een studie van de Harvard School of Public Health. De studie onderzocht de koffiegewoonten en depressiepercentages van 50.739 vrouwen over 10 jaar. Koffie drinkers hadden 20 procent lagere kans op depressie later in het leven. Het drinken van twee tot vier kopjes per dag lijkt ook het risico op zelfmoord met 50% te verminderen, volgens een andere Harvard-studie.

2. Koffie kan huidkanker voorkomen.

Als u dagelijks vier of meer kopjes koffie drinkt, kunt u uw risico op huidig ​​melanoom verminderen, de belangrijkste oorzaak van de dood van kankerkanker in de VS, met 20 procent, volgens een nieuwe studie gepubliceerd in het Journal of the National Cancer Institute. Onderzoekers volgden bijna 450.000 kankervrije deelnemers over 10 jaar. Over het algemeen zagen degenen die meer dronken hadden, minder kutane melanoom. Vier dagelijkse kopjes koffie kunnen ook het risico op Alzheimer’s verminderen, volgens eerdere studies.

3. Ruikende koffie kan buste stress veroorzaken.

Bij ratten rook koffiebonen, werden genen in verband met gezonde antioxidanten en stressreductie geactiveerd, aldus onderzoekers van de Seoel National University in Zuid-Korea. Nee, je bent geen rat, zelfs als je in de rat race zit. Maar de stress-busting voordelen kunnen een reden zijn dat je morgen latte zo lekker ruikt.

4. Koffie kan helpen obesitas te bestrijden.

Een verbinding gevonden in koffie, chlorogeenzuur (CGA), kan helpen bij het afscheiden van obesitasgerelateerde aandoeningen, aldus onderzoekers aan de Universiteit van Georgië. In een studie van muizen, voorkomde CGA gewichtsversterking, verminderde ontsteking, hielp de normale bloedsuikerspiegel, en bleef de levers gezond. Geleidelijk verhogen van uw koffieverbruik kan ook leiden tot een lager risico op type 2 diabetes, volgens eerder onderzoek.

5. Koffie kan de ziekte van Parkinson voorkomen.

Mannen die geen koffie hebben gedronken, waren twee tot drie keer meer kans om de ziekte te ontwikkelen dan mannen die vier ounces dronken naar vier kopjes per dag, volgens een studie gepubliceerd in het Journal of the American Medical Association. Hoewel er behandelingen zijn om de voortgang van Parkinson’s te vertragen, die het zenuwstelsel van het lichaam richt en schokken veroorzaakt, is er geen genezing, dus preventie is belangrijk.

6. Koffie kan uw training verbeteren.

Koffie verhoogt het aantal vetzuren in de bloedbaan, waardoor de totale uithoudingsvermogen wordt verhoogd, omdat uw lichaam de koolhydraten zo snel niet verbrandt, rapporteert The New York Times. Weightlifters die cafeïne dronken voordat hun trainingen langer bleven dan degenen die niet, volgens een andere kleine studie.